Avatar billede sonysoccer Nybegynder
11. juli 2004 - 12:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Slå password fra ved gæstebog

Jeg har et irriterende problem der kommer når man vil skrive i min gæstebog. Efter brugerens indtastning bedes der om indtastning af navn og password. Hvordan slår jeg det fra???

Du kan se det her http://www.nielsen-video.dk/Gaestebog.htm
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
11. juli 2004 - 13:25 #1
Jeg tror du ville gøre det lettere ved at give os ndre din fil!
smid den lige herud så vi kan tjekke den!
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
11. juli 2004 - 13:31 #2
Er det nedenstående du mener, selvom jeg ikke rigtig tror at det er det?!?

<HTML>
<HEAD>
<meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=windows-1252">
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<TITLE>Guest book</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<H1>Nielsen Video Gæstebog</H1>
<HR>
<P>
Dette er en beskrivelse af formålet med formularen...</P>
<FORM METHOD="POST" ACTION="--WEBBOT-SELF--" onSubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;" webbot-onSubmit>
<!--webbot bot="SaveResults" u-file="_private/formrslt.htm" s-format="HTML/DL" s-label-fields="TRUE" b-reverse-chronology="FALSE" s-builtin-fields u-confirmation-url="Meddelelser.htm" startspan --><input TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="0"><!--webbot bot="SaveResults" endspan i-checksum="43374" --><P>
Angiv datoen for...:</P>
<BLOCKQUOTE>
<P>
<INPUT TYPE=TEXT NAME="Dato" SIZE=8 MAXLENGTH=8>
<EM> -- dd/mm/åå</EM><BR>
</P>
</BLOCKQUOTE>
<P>
Skriv i feltet herunder.</P>
<BLOCKQUOTE>
<P>
<INPUT NAME="post" SIZE=35>
<BR>
</P>
</BLOCKQUOTE>
<INPUT TYPE=SUBMIT VALUE="Send formular">
<INPUT TYPE=RESET VALUE="Nulstil formular">
</FORM>
<HR>
<H5>
Oplysninger om forfatteren.<br>Copyright © 1999 [Firmanavn]. Alle rettigheder forbeholdes. <BR>
Senest opdateret:
<!--WEBBOT BOT=TimeStamp
    S-Type="EDITED"
    S-Format="%d-%m-%y"
--></H5>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
11. juli 2004 - 13:32 #3
Er ovenstående ikke det samme man får hvis man vælger at se kilde filen på hjemmesiden?
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
11. juli 2004 - 13:33 #4
Har du selv lavet gæstebogen,
ved du hvad passwordet er?
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
11. juli 2004 - 13:39 #5
Og selvfølgelig også hvad bruger er?
Avatar billede Kengun Praktikant
11. juli 2004 - 17:43 #6
hmm, det kan se ud til at den forvænter at få brugernavnet og passordet for indlogging til dit webhote (B-one.net?). Forsøg at først oprætte en ny folder der du vil lagre din gæstebog, dernest ændrer du denne: u-file="_private/formrslt.htm" til u-file="din-nye-folder/formrslt.htm". måske det er den _private som forlanger at du lægger ind brugernavn og passord. NB! du må IKKE slette foldere som begynder med _ så lad _private og dem andre foldere være slig dem er.
Avatar billede Kengun Praktikant
11. juli 2004 - 17:44 #7
altså lag en ny folder og lægg alt gæstebog haløj i denne folder. ligeså siger du til FP at den skal lagre resultaterne i denne nye folder (du skal højreklikke på dit formular).
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
11. juli 2004 - 23:01 #8
Desværre jeg kan ikke få skidtet til at virke.

Jeg bruger Frontpage "guided Gæstebog" til at lave det, så man kan vel godt sige at jeg selv laver gæstebogen, dog uden at vide hvordan den er lavet!
Avatar billede Kengun Praktikant
12. juli 2004 - 00:28 #9
ok, forsøg så at køre den "guide" igennem. når det så er lavet højreklikker du på det skema og i "egenskaber" (husker ik helt hva det hedder) så se til at den ik lagrer til noget database haløj og helre ik til den _private folder. be den istedet at lagre til en .txt fil og i en nye folder som du oppretter.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
12. juli 2004 - 18:53 #10
Jeg synes efterhånden jeg har prøvet alle de mulige opsætninger der er, men det vil bare ikke virke.

Det er ikke fordi det er "livsvigtig" for mig at få min gæstebog til at virke, det irritere bare at jeg ikke kan få den til det, når det nu skulle kunne lade sig gøre!!!
Avatar billede Kengun Praktikant
12. juli 2004 - 20:56 #11
har du forsøget at styre væk fra at lagre til _foldere (foldere der begynder med _)? jeg tror ik det er ret smart at lagre til disse foldere, da disse foldere er noget Frontpage bruger, og måske det er derfor at du må lægge ind brugernavn og passord.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
12. juli 2004 - 21:05 #12
Du kan her se hvordan det ser ud nu.......

<html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<title>Tilføj dine kommentarer</title>
<meta name="Microsoft Theme" content="blank 011, default">
</head>

<body>

<p>&nbsp;</p>
<hr>
<p align="center">&nbsp;</p>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--" onSubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;" webbot-onSubmit>
  <!--webbot bot="SaveResults" u-file="guestlog.htm" s-format="HTML/BR" s-label-fields="TRUE" b-reverse-chronology="FALSE" s-builtin-fields u-confirmation-url="guestlog.htm" startspan --><input TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="0"><!--webbot bot="SaveResults" endspan i-checksum="43374" -->
  <h2 align="center"><strong>Tilføj dine kommentarer</strong></h2>
  <p align="center"><textarea name="Kommentarer" rows="8" cols="52"></textarea></p>
  <p align="center"><input type="submit" value="Send kommentarer">
  <input type="reset" value="Ryd kommentarer"><br>
  <br>
  <em>Når du har sendt dine kommentarer, skal du hente denne side igen for at få
  vist det, du har tilføjet i log-filen.</em></p>
</form>
<div align="center">
  <!--webbot bot="Include" tag="BODY" u-include="guestlog.htm" --></div>
<hr>
<h5 align="center">Oplysninger om forfatter indsættes her.<br>
Copyright © 2004 af Nielsen Video. Alle rettigheder forbeholdes.<br>
Senest opdateret:
<!--webbot bot="TimeStamp" s-type="Edited" s-format="%d. %B %Y %H:%M:%S %Z" -->.</h5>

</body>

</html>
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
11. august 2004 - 20:33 #13
Jeg fik det ikke til at virke, men kengun du får point som tak for hjælpen!
Avatar billede Kengun Praktikant
11. august 2004 - 21:29 #14
nåh, det sier jeg da tusind tak til ;)