Avatar billede tvt Nybegynder
08. juli 2004 - 21:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Åbning af porte på speedstream 5880

Hejsa,

Jeg har lige fået en 5880 router fra TDC, og jeg vide hvordan jeg får adgang til den? Jeg har konsolkabel osv. jeg har bare ingen anelse om hvad username/pw er :|
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. juli 2004 - 21:59 #1
Du har ikke username/password til din router da du ikke må foretage ændringer i den selv.
TDC foretager ændringer for omkring 995 kr pr gang.
Avatar billede tvt Nybegynder
08. juli 2004 - 22:11 #2
hvis vi nu ser væk fra om man må foretage ændringerne selv.. jeg gider personligt ikke betale 1000kr for noget som burde være gratis.
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. juli 2004 - 22:12 #3
Tror ikke jeg må svare på det her. Men du kan jo prøve google.
Avatar billede tvt Nybegynder
08. juli 2004 - 22:14 #4
har prøvet, så enten er jeg latterligt ringe til at søge eller også er det der ikke.. nok mest #1.. :)
Avatar billede zapster Nybegynder
10. juli 2004 - 18:12 #5
Hvis jeg ikke husker helt forkert´, kan du når du har sat konsolkablet i, trykker på reset i 10 sec, hvorefter du kan logge ind med routerens serienummer (står på lablen i bunden)

Men det er efterhånden et par år siden jeg sidst havde fat i sådan en..
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. juli 2004 - 18:22 #6
Du skal passe meget på med at trykke på reset knappen. Der er forskellige metoder og det er muligt at reset til fabriks indstillingen og så skal du til at sætte routeren op og det er bestemt ikke lige så nemt som en 400kroners D-Link router.. den har nogen ret avancerede muligheder.
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. juli 2004 - 18:22 #7
så hvis du gør det så find ud af precis hvordan.
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. juli 2004 - 18:24 #8
Du risikerer iøvrigt at få en regning fra tdc på 5000 eller der omkring.
Har en kammerat der opgraderede sin internet forbindelse og der opdagede de at der var ændret i router opsætningen.
Avatar billede tvt Nybegynder
10. juli 2004 - 23:12 #9
et lille sidespørgsmål.. hvordan vil de se om ændringen er foretaget af tdc eller af mig?

zapster, man kan ikke bruge den metode på 5880 da den kører med 6.x firmware. (er ihvertfald det jeg har fået fortalt)
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. juli 2004 - 01:21 #10
de kan vel se at der er foretaget ændringer hvis den ikke har standard opsætningen. Jeg går ud fra at de i deres system har informationer gemt hvis der skulle være foretaget ændringer.
tdc har telnet adgang til routeren... det havde de ihvertfald med min 5711
Avatar billede mikewest Nybegynder
15. juli 2004 - 23:52 #11
Hej TVT - har du fundet ud af noget i forhold til ovenstående, jeg er også ret interesseret i hvordan får åbnet porte uden at betale.
Hvis jeg finder ud af noget
Avatar billede tvt Nybegynder
16. juli 2004 - 18:19 #12
mikewest - nej desværre ikke.. men hvis du har en af de ældre routers kan det sagtens lade sig gøre.. hvorfor ændrer de på noget som var helt iorden? :P
Avatar billede tvt Nybegynder
17. juli 2004 - 01:32 #13
fuck det, jeg finder ud af noget andet :<
Avatar billede hnteknik Novice
23. juli 2004 - 11:22 #14
Må jeg hægte lidt på denne tråd ?

Jeg har også lige fået installeret en TDC ejet 5880 router med fast IP adresse udaftil og har brug for et wireless accesspoint. Dertil har jeg købt en wireless router og sat denne i kaskade til den faste router (firmabetalt).

Problemet er, at hvergang den konfigurer sig op, slår den nettet ud på den anden router. Problemet kan være, at de har samme interne faste IP adresse (f.eks. 192.168.1.X) - det skal jeg lige checke.

Problemet kan også være, at at alle LAN conncetions skal have dynamisk IP adresse og den trådløse router (Linksys WRT54G) skal have en fast.

Hvad kan jeg gøre i denne situation ???

Henrik
Avatar billede tvt Nybegynder
23. juli 2004 - 16:15 #15
Hej Henrik,

Jeg vil tro at problemet er at begge routere bruger samme ip (sikkert 192.168.1.x right?), så jeg ville sætte den trådløse router op så den fx. bruger 192.192.2.1. Derefter sætte den trådløse router op til at få forbindelse til internettet igennem 192.168.1.1. Jeg ved ikke om det hjælper dig på nogen måde men skriv endelig igen hvis der er noget du ik forstår ;)