Avatar billede asbjørn Nybegynder
08. juli 2004 - 10:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl i XP installation

I forbindelse med installation af en WinXP pro upgrade på en ren og nyformateret C: partition får jeg efter kort tid fejlmeddelelsen:

Fejl <0> opstået i linje 1768 i d:\xpsp1\base\boot\setup\arcdisp.c.

Hvad betyder det og hvad skal jeg gøre for at komme videre?
Samme fejlmeddelelse kommer (dog senere) hvis jeg prøver at installere oveni en ren Win98.
PC'en er en AMD 2Gh med 512 mb ram. og en 80GB seagate HD, hvor C-partitionen er på ca. 8GB.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. juli 2004 - 10:59 #1
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;316400&Product=winxp
Her siger den ramfejl . test dine ramblokke med memtest bootdiskette - test en sokkel ad gangen:
http://www.memtest86.com/
Avatar billede asbjørn Nybegynder
08. juli 2004 - 14:57 #2
Det var lige præcis det jeg havde brug for! Enden blev at jeg flyttede min 512 blok til nabosoklen og herefter vendte problemet ikke tilbage.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. juli 2004 - 15:24 #3
det lyder da godt.