Avatar billede gotcha Nybegynder
08. juli 2004 - 10:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Arbejde flere i samme dokument på samme tid

Er det mulig at arbejde i samme Word-dokument flere ad gangen? Jeg sidder i øjeblikket i en gruppe, hvor vi er i gang med at skrive en rapport på en 40 sider, og det ville være en del nemmere, hvis vi kunne arbejde på samme fil på samme tid! :)

Mvh Morten
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
08. juli 2004 - 10:15 #1
Jeg læser det som om I vil skrive på samme dokument på samme tid.
Det kan man vel i teorien godt, er det fornyelser til rapporten og/eller korrektur der skal skrives ind.
Men man kan skal nok dele det op i afsnit, og hele tiden gemme det afsnit for afsnit.
Jeg tror at det skal være 1 person og et afsnit, du kan ikke med hele rapporten, fordi når du gemmer den spørges du om den gamle skal overskrives og derved sletter man så det en anden har gemt.
Under korrekturen er det noget andet, der står originalen og rettelserne begge dele samtidig, mener jeg bestemt at kunne  huske
Avatar billede gotcha Nybegynder
08. juli 2004 - 10:23 #2
Jo, det er ganske rigtigt fornyelser og/eller korrektur.

Men hvis vi så deler det op i nogle afsnit, hvordan får man så åbnet samme dokument på samme tid på flere maskiner?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
08. juli 2004 - 10:24 #3
Det kan ikke lade sig gøre! I er nød til at opdele det i flere filer
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
08. juli 2004 - 10:31 #4
""Men hvis vi så deler det op i nogle afsnit, hvordan får man så åbnet samme dokument på samme tid på flere maskiner?""

Det kan man ikke arbejde på samtidig på den måde.
Avatar billede gotcha Nybegynder
08. juli 2004 - 10:45 #5
Er der ikke en måde at omgå problemet? Hvis du f.eks. spiller et spil over en server, så deler flere spillere jo samme map og opdaterer det samtidig.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
08. juli 2004 - 12:37 #6
Det er en væsentlig anderledes problemstilling, der er jo bla. en server til at koordinere opdateringer fra spillerne.
Dit problem er at Word og .doc formatet ikke har funktioner til at håndtere flere brugere.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2004 - 14:33 #7
måske skulle du prøve at kigge på muligheden for at arbejde i hoved- og underdokumenter. Jeg har eng. version, her kan man i hjælpen lede efter
Create a master document and subdocuments
Avatar billede rvm Nybegynder
09. juli 2004 - 11:45 #8
Jeg er helt enig med hov-sa - det er hoveddokument og underdokument der vil være løsningen.