Avatar billede clausito Seniormester
07. juli 2004 - 10:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sende "hjemmeside"

Har lavet en "amatørside" om et sommer postkort, men vil gerne sende den til andre som én fil - vedhæftet en mail. Kan jeg sende html filen med alle billederne eller skal hele "mappen" med

Undskyld fra en amatør
Avatar billede ferdinand.k Mester
07. juli 2004 - 10:59 #1
Der er ingen grund til at undskylde... vi er jo alle sammen her for at lære noget...
Det bedste er at komprimere den mappe hvor dine html filer og billeder ligger, og sende den til vedkommende... En anden løsning er at vedkommende kan hente et program på nettet der kan downloade hele din hjemmeside... Et program som Web Devil (www.download.com) kan klare dette...
Avatar billede ferdinand.k Mester
07. juli 2004 - 11:01 #2
Web devil er åbentbart shareware, så her er et freeware program... http://www.download.com/HTTrack-Website-Copier/3000-2377-10277606.html?tag=lst-0-2
Avatar billede clausito Seniormester
07. juli 2004 - 11:02 #3
Ja, jeg prøver at komprimere selvom den ikke fylder ret meget - problemet er om vennerne så kan finde filen de skal åbne, men tak for svar

Det med download er uden for vennernes fatteevne - god sommer
Avatar billede ferdinand.k Mester
07. juli 2004 - 11:05 #4
En af fordelene der ved at komprimere er at du får hele sitet samlet i en mappe, istedet for at skulle sende 30 filer... ;-) så skidt med hvad det fylder... Vær opmærksom på at vedkommende skal have mulighed for at åbne det kompimerede dokument... et program som www.winzip.com skal forefinde på den maskine der skal pakke dokumentet ud... :)
Avatar billede ferdinand.k Mester
07. juli 2004 - 11:07 #5
en anden løsninge er selvfølgelig at du går ind i din Internet Explorer og finder dit site frem. Herefter går du op i Filer -> send -> side med e-mail , og taster mailadressen ind... Det er faktisk det nemmeste hvis det kun er én side der skal sendes...
Avatar billede clausito Seniormester
07. juli 2004 - 11:07 #6
Tak for svar - nu sidder jeg og tænker på om man kunne sætte et engelsk flag ind som baggrund, men så skal det vel være en form for vandmærke, men måske er det bedre at stoppe her. Hvor finder man nogle baggrunde
Avatar billede ferdinand.k Mester
07. juli 2004 - 11:10 #7
Du vælger egenskaberne for det pågældende html-dokument, og vælger linket til baggrundsbilledet.

Billeder kan måske findes her: http://www.google.dk/search?q=baggrundsbilleder&ie=UTF-8&hl=da&meta=
Avatar billede clausito Seniormester
07. juli 2004 - 11:13 #8
Jeg prøvede dit forslag med at åbne i Explorer, men foto kom ikke med - kigger lidt mere på det og tak for svar. Her er nogle points