Avatar billede lyyrchks Nybegynder
04. juli 2004 - 23:22 Der er 10 kommentarer

Min computer går i "tomgang"

Hej,

Når jeg tænder min computer kommer den ikke videre i opstarten end lige før der hvor man kan gå ind i bios setup osv. Så når jeg tænder den starter den normalt op i 4-5 sekunder og så starter den forfra..
Hvad i alverden kan der være galt?

Mange hilsner, og med håb om hjælp,
Kristian
Avatar billede C:\> Juniormester
04. juli 2004 - 23:29 #1
Hvad gjorde du inden computeren gik i stykker (ændrede ved hardwaren eller lign.)
Ellers kunne det lyde som en fejl omkring cpu hastigheden (mit gæt)
Avatar billede C:\> Juniormester
04. juli 2004 - 23:31 #2
Evt. er din cpu blæser i stykker.
Avatar billede roenne Nybegynder
04. juli 2004 - 23:40 #3
Enig, lyder meget som en hardware fejl. Måske dårlig RAM.
Prøv evt. at tage en komponent ud af motherboardet ad gangen og genstart.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2004 - 00:49 #4
ja prøv at tage cpuen ud og genstart - nå nej spøg til side....
Du skal se på opstartsskærmen hvor meget hardware den detecter- ram, cpu, harddisk m.m.?
Det er helt sikkert noget hardware og det lyder ikke som om du kan boote på en diskette for at teste noget så det må gøres manuelt.
Hvis du har adgang til an anden pc så smid dit hardware derover for at teste det.
Avatar billede lyyrchks Nybegynder
05. juli 2004 - 11:07 #5
ok, jeg fik skiftet motherboarded og strømforsyning for 2 uger siden. Grunden var, at min strømforsyning var stået af og inde hos en pc-reperatør mente de det var motherboarded. Det blev skiftet og jeg fik reklameret min strømforsyning så det hele virkede igen. Så forleden da jeg havde spillet Diablo i et stykke tid og skulle starte Internet Explorer genstartede pc'en med det samme! Og siden laver den altså det nummer med at gå i ring.. Kan det være fordi at den laver så noget  forebyggelse mod at en komponent (fx cpu'en som i siger) går ned?
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2004 - 12:33 #6
Nej det er ikke noget forebyggelse , men hardwarefejl- har du mulighed for ar boote på en cd eller diskette?
Har du problemer med køling, kører alle blæsere?
Prøv også at resette din bios ved at tage batteriet ud i 30 sek. eller flytte cmos jumper, uden spænding på.
Avatar billede lyyrchks Nybegynder
05. juli 2004 - 12:37 #7
Den når ikke frem til opstartsskærmen, så det er udelukket..

Køling - altså cpu køleren kører, det er vidst den eneste køler jeg har.
Resette bios, hmm... hvis du siger det er en hardwarefejl, hvordan skulle det så kunne hjælpe?
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2004 - 12:55 #8
Det var også bare for at kunne udelukke det - jeg har hørt om sjældne tilfælde hvor overclocking kunne medføre det samme. derfor er det værd at prøve , indtil vi finder fejlen.
Men jeg har svært ved at se hvordan vi kommer videre - den eneste mulighed for at finde fejlen nu er at teste dit hardware i en anden pc - det ville også være godt hvis du kunne teste cpuén.
Avatar billede C:\> Juniormester
06. juli 2004 - 12:38 #9
Har du fået den til at virke?
Avatar billede lyyrchks Nybegynder
09. juli 2004 - 10:47 #10
Lige for at give en opdatering så har jeg ikke haft mulighed for at teste hardwaren, men jeg får nok muligheden her i weekenden. Kan jeg skade den computer jeg bruger til at teste med?