Avatar billede begere Nybegynder
04. juli 2004 - 19:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opgradere Bærbar

Hej!

Jeg er den "lykkelige ejer af en bærbar pc:
Compaq presario 1200
model nr: 1201EA

Da jeg lige har skildt mig af med min stationære, ønsker jeg mig nu at investere lidt i denne maskine, men jeg er i tvivl om hvor meget det er muligt at opgradere en sådan model, da jeg før har haft labtops, der har været begrænsede, altså der feks ikke i bios osv har kunnet acceptere en større harddisk.

Mit sprøgsmål er altså hvor meget en sådan maskine KAN opgraderes?

vi snakker primært inden for områderne:
1. hardisk, lige pt. en 10 gb - hvis ikke denne kan opgraderes internt, så eksternt, og dette vil sige da der ikke er usb 2.0 så.
2. Usb 2.o (evt via et indstiks pc card.)
3. Et batteri, har pt kun ac adaptor.
4. Der er ikke tv out(dog monitor out), så evt en løsning her?

Sekundært:
1. Cpu, lige pt en celeron 800 mzh - acceptabelt, men hvilke mulig
2. Ram lige pt 128 mb

Og så vil jeg gerne have forslag til hvilke muligheder en sådan maskine ellers har for opgraderinger.

Om muligt kunne det osse være rart med forslag til hvor jeg evt kan købe delene over nettet. Er gammel elektronikingenginør så burde nok være muligt for mig selv at få splittet dyret og få det opereret.

På Forhånd mange tak.

M.V.H
Dennis
Avatar billede thc4230 Nybegynder
04. juli 2004 - 20:07 #1
det er meget svært at opgradere sin bærbar har jeg fået af vide
Avatar billede begere Nybegynder
04. juli 2004 - 20:10 #2
undskyld mig, men hvad kan jeg lige bruge det svar til?
Avatar billede roenne Nybegynder
05. juli 2004 - 00:00 #3
det er som regel dyrere at opgradere bærbar vs. stationer.
De fleste grænser for opgradering er i motherboardet.
1. du kan højstsandsyndligt sagtens sætte en størrer HD i.
2. uden tvivl med USB2 indstikskort. bl.a. zitech har 2.5" USB2 HDD (dejligt små)
3. ja
4. monitor til tv adaptor. De findes men er vist lidt dyre.

opgradering af CPU, tvivlsomt.
Grænsen for max RAM er sat af motherboardet.

-det er da en start...
RR
Avatar billede lookback Nybegynder
05. juli 2004 - 23:38 #4
Det skulle være muligt at gøre noget.

brug Firewire indstiks kort til EXT. Harddisk det køre lige så godt hvis ikke beder end usb 2.0 så har du også mulighed for at tilslutte video-kamera (DV)

du har plads til 320mb Ram.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericDocument?lc=en&cc=us&docname=c00030010
Avatar billede begere Nybegynder
16. oktober 2005 - 22:47 #5
lukker tråden og lookback får point