Avatar billede kwanstudios Nybegynder
04. juli 2004 - 17:42 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Automatisering af PDF generering

Jeg søger et plugin, program eller lign. som nemt kan skabe PDF'er i Word. Dvs man laver et normalt dokument i word og vælger så en funktion der laver noget ala PDFMaker's Save As PDF.

Det skal dog meget gerne være gratis, eller tæt på :)
Avatar billede dsjk Novice
04. juli 2004 - 17:48 #1
den her koster kun $9,95 men kan også bruges gratis, der kommer så en reklame op når man laver en pdf.

www.pdf995.com

/dsjk
Avatar billede f_rollo Nybegynder
04. juli 2004 - 18:05 #2
Det brugte jeg engang men blev aldrig rigtigt tilfreds med det... for svært at indstille mht hvordan outputtet skulle være.

Fik istedet mit firma til at sponcerer Adobe Acrobat Proff med Distiller 6.0
Det er ved ... et godt program, men koster selvfølgelig også derhen af.

Kommer jo lidt an på om det skal bruges proffesionelt eller 'bare' til 'leg'

Ellers skulle Easy PDF Converter være brugbar:
http://www.download.com/Easy-PDF-Converter/3000-2250-10187934.html?tag=lst-0-14

Men igen, skal det være godt skal det være Adobe selv!
Med Distiller kan man bl.a. lave formularer således at brugeren selv kan udfylde feltet i acrobar reader og printe istedet for at udskrive og udfylde i hånden.

Og man kan rette i teksten på pdf filen efterfølgende, skulle man senere finde en stavefejl.
Avatar billede f_rollo Nybegynder
04. juli 2004 - 18:16 #3
Adobe Prof koster 4400 her:
http://www.eksperten.dk/priser/software/software-vis.asp?Kode=S000835
for en engelsk version til pc.
Der ryger lidt ekstra oven i for en dansk eller MAC version.

Du kan læse mere om det her (samt købe det):
http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=5762

Easy PDF Converter koster iøvrigt 27$

Derudover kan du, på
http://www.download.com/3120-20-0.html?qt=pdf&tg=dl-2001
se en masse andre programmer der kan arbejde med pdf. De kan næsten alle sammen prøves af, og så kan du jo købe det du kan lide, eller leve med reklamerne.
I pdf995 er de dog forholdsvis store og irriterende.
Kender ikke rigtigt til hvad de er i andre programmer... men  brug lidt tid på at finde det rigtige og så køb det. De billige koster jo ikke mere en et par hundrede... max
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
04. juli 2004 - 19:06 #4
Jeg kender udemærket Distiller, jeg arbejder i den grafiske branche og nævnte derfor PDFMaker (Acrobat's tredjepartsplugin) som eksempel i mit spørgsmål. Distiller er slet ikke interessant i denne sammenhæng.
Avatar billede f_rollo Nybegynder
04. juli 2004 - 19:39 #5
Avatar billede hcma Novice
04. juli 2004 - 23:53 #6
http://www.cutepdf.com/    CutePDF 3.0
Avatar billede hcma Novice
04. juli 2004 - 23:54 #7
eller  CutePDF printer  (på samme side)
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
17. juli 2004 - 19:42 #8
dem der mener de fortjener det bedes smide et svar
Avatar billede hcma Novice
17. juli 2004 - 21:59 #9
svar, hvis der er noget du har brugt. hvis ikke, afviser du bare mit svar
Avatar billede f_rollo Nybegynder
17. juli 2004 - 22:31 #10
Det samme siger jeg egentligt...
Avatar billede dsjk Novice
18. juli 2004 - 10:45 #11
samme her
Avatar billede moller2567 Nybegynder
19. juli 2004 - 13:11 #12
Jeg bruger EDOC Printer fra www.pdfprinter.dk og er meget imponeret over de muligheder der er for automatisering, bl.a. mulighederne for inkluderede kommandoer, automatisk opfangning af bogmærker ud fra skrifttype og størrelse og meget mere. Der er en gratis prøveversion på siden, og det koster kun ca. 300.

Hvis det skal være gratis, så kan du skrive filerne ud til postscript-filer, og så bruge Ghost Script. Der er en bat-fil ps2pdf, der kan lave dine ps filer om til pdf-filer. (ps2pdf.bat %s, [FileName])
Avatar billede dsjk Novice
25. juli 2004 - 13:00 #13
takker for point