Avatar billede varmeskud Praktikant
02. juli 2004 - 19:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

skal man have pas når man tager til færørne

ja som der står skal man have pas når man rejser der op?

jeg selv mener man ikke skal. men gerne et link eller noget så jeg er helt sikker på det
Avatar billede summer Mester
02. juli 2004 - 19:30 #1
Nix. Færøerne er en del af DK og Norden http://www.politi.dk/p42/ekspedition/pas.htm
Avatar billede summer Mester
02. juli 2004 - 19:48 #2
Avatar billede varmeskud Praktikant
02. juli 2004 - 20:03 #3
takker for hjælpen god weekend
Avatar billede blyno Praktikant
02. juli 2004 - 22:28 #4
Men en sjov lille side bemærkning.. Du kan købe toldfrit på vejen der op.. :-)
Desuden SKAL man modsat hvad mange ellers tror have sit pas med inden for Schengen (selvom at man ikke nødvendigvis skal vise det)..
Avatar billede varmeskud Praktikant
02. juli 2004 - 22:35 #5
Schengen hvad er det lige det er?
Avatar billede sago Nybegynder
03. juli 2004 - 00:54 #6
God idé at handle toldfrit i flyet på vej derop, de har kun dyre Systembolaget-agtige butikker ;)
Avatar billede summer Mester
03. juli 2004 - 08:53 #7
Schengen aftalen er den eu aftale om fri bevægelighed, handel, etc. mellem eu landene. Da bl.a. Færøerne, Grønland og Norge er uden for, måtte dette problem afklares da Schengen skulle vedtages.
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. juli 2004 - 14:30 #8
okay. så jeg kan købe billige smøger og spiritus på vej der op=