Avatar billede jnhansen Nybegynder
02. juli 2004 - 18:00 Der er 6 kommentarer

HVordan 'tvinges' afsenderadresse til at være noget bestemt ?

Heys

Sidder i denne her problemstilling:

Har naturligvis min egen Exchange konto, som Outlook bruger som default account.

Derudover har jeg tilføjet en ekstra mailbox i Outlook, som kan åbnes og læses.

Hvordan får jeg automatisk afsenderadressen til at være den 'sekundære' mailbox' emailadresse/display name til at vises, hvis man f.eks. stiller sig på mailboxes inbox og trykker "new mail" ?
Avatar billede buddy45 Juniormester
03. juli 2004 - 12:49 #1
Funktioner - E-mail-konti - markér Få vist eller rediger... - Markér den konto du vil benytte som standard og tryk på knappen 'Benyt som standard'.

Alternativt kan du bare vælge Ny mail og ved siden af Send-knappen er der en knap som hedder Konti. Her kan du vælge afsenderkonto. Skriv afsender-adressen i Fra-feltet, sæt en modtager på, højreklik evt. din signatur og vælg en anden og tryk Send.
Avatar billede jnhansen Nybegynder
03. juli 2004 - 17:56 #2
Det er ikke Outlook Express, som jeg bruger. Det er Outlook 2003 ifm. Exchange Server
Avatar billede buddy45 Juniormester
03. juli 2004 - 19:28 #3
Jeg bruger også O2K3 mod exchange... :o)
http://www.frip.dk/Buddy/Billeder/Olk2003-1.htm
Avatar billede jnhansen Nybegynder
03. juli 2004 - 19:30 #4
Jeg bruger KUN Exchange - med flere Exchange mailboxes. Ikke POP3/HTTP konti ved siden af ...
Avatar billede buddy45 Juniormester
04. juli 2004 - 01:25 #5
Da Outlook kun understøtter én Exchange-serverkonto ad gangen (http://www.frip.dk/buddy/olk-only-one.jpg) benytter du dig givetvis af
stedfortræderrettigheder. Her er du nød til at udfylde 'fra-feltet' og modtageren vil alligevel se at mailen er sendt fra dig - på vegne af 'Hr. Jensen'.
Eneste mulighed - hvis alle mails skal være afsendt fra Hr. Jensen og _kun_ Hr. Jensen - ja, så er du nød til at logge på Hr. Hansens mailkonto.
Det kan du gøre uden om din Outlook i din browser (når du nu har rettighederne).
http://exchangeservernavn/exchange/Hr. Jensens exch-konto/indbakke

Herfra kan du sende mails med ham som afsender (emailadresse/display name).

Findes der en anden løsning, kender jeg den ikke.
Avatar billede jnhansen Nybegynder
04. juli 2004 - 11:20 #6
Jeg er heller ikke selv bekendt med en sådan løsning, men en kollega er 100% overbevist om, at han har haft mulighed for dette i et tidligere job.

Efter at have søgt vidt og bredt, leget med forms i Outlook og meget andet, måtte jeg ty til diverse fora, for hvis jeg skal 'disse' ham, så skal jeg være 100% sikker i min sag ;-)