Avatar billede freya2000 Nybegynder
02. juli 2004 - 16:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dreamweaver begynder spørgsmål?

Hej
Jeg har lavet en side i tabels. Hvordan kan det være at jeg ikke kan få min text til at stå øverst i en tabel? (den ligger længere nede??) og et lille tillægspg. hvordan undgår jeg at det ikke er alle tabelrum der bliver større når der bliver indsat tekst??
På forhånd mange tak ;-)
Avatar billede kox Nybegynder
02. juli 2004 - 17:27 #1
hvis du markerer cellen kan du i property inspector (nederst på siden) indstille den lodrette justering i vert, den står nok til default. her kan du vælge top.
Avatar billede miss-g Seniormester
02. juli 2004 - 19:10 #2
Tillægsspørgsmålet.

Har du prøvet at sætte fast bredde på cellerne?

Ellers gør jeg tit det at jeg laver en tabel og i den kan jeg så indsætte andre tabeller (altså i cellerne) - så er det tit lidt nemmere at styre *S*
Avatar billede kox Nybegynder
02. juli 2004 - 23:17 #3
så svarer jeg også lige ;)
Avatar billede freya2000 Nybegynder
09. juli 2004 - 16:32 #4
Hej Tak for jeres svar - Miss-g jeg har selv prøvet med fast HØJDE på, men det hjælper ikke :-(
Kox får pointene for ud fra svaret fik jeg da løst det ene af mine problemer. Nye forslag på min ustyrlige tabeller vil jeg blive meget glad for.
Avatar billede jmjveb Nybegynder
09. august 2004 - 21:42 #5
Hejsa
I Properties kan du sætte brede (W) og højde (H) på dine celler, når du har markeret dem. Dette gøres i pixels. Har du ex. en tabel der er 600 pixels bred, med ex. 3 celler på 200 pixels, kan du arbejde med dem - dvs. du kan ændre deres W og H - men i forhold til tabellen, som jo er ex. 600 pix. Du kan altså ikke have tabel på 600 px. og heri have celler der overskrider de 600 px.