Avatar billede rammy Nybegynder
02. juli 2004 - 14:19 Der er 10 kommentarer

Konvertering af .mov fil til DVD-afspilning

Jeg har en .mov fil på min computer fra en familiefest - hvodan konvertere jeg filen så den kan afspille´s på en normal DVD-afspiller ?
Avatar billede morphman Nybegynder
02. juli 2004 - 14:29 #2
You can use TMPGEnc or TMPGEnc Plus and TMPGEnc DVD Author.
http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_tools/tmpgenc.cfm
http://www.pegasys-inc.com/en/index.html

Quicktime Reader plug-in for TMPGEnc.
http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_encoders/qtreader_for_tmpgenc.cfm
Un-zip and copy QTReader.vfp to TMPGEnc program folder.
Avatar billede soltoften Nybegynder
04. juli 2004 - 21:48 #3
Du skal bruge et program der kan lave din fil om til de filtyper som din DVD afspiller kan læse.
Jeg bruger Roxio DVD Builder her kan man importer *.mov filen, og så konverter programmet din fil og brænder den ud, så kan din DVD afspiller vise filmen
Avatar billede rammy Nybegynder
05. juli 2004 - 11:47 #4
Kan jeg ikke bruge dette produkt:

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=154574
Avatar billede soltoften Nybegynder
05. juli 2004 - 16:49 #5
Det lader til det indeholder det program jeg bruger og jeg syntes det lyder meget billigt, så det er bare med at slå til.
Avatar billede rammy Nybegynder
06. juli 2004 - 08:36 #6
Nu har jeg købt http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=154574 - men det virker ikke en skid :-(

Jeg kan kun brænde en VCD og IKKE en DVD - PLZ hjælp !
Avatar billede soltoften Nybegynder
06. juli 2004 - 16:47 #7
Du skal starte med at importere din fil i programmet DVD Builder gennem "import multi medie files fra din harddisk". Og så trykke på knappen burn your projekt, her kan du så vælge melem VCD - SVCD - DVD, husk du skal vælge din DVD brænder hvis du har flere brændere i din maskine.
Håber ovenstående kan hjælpe dig.
Avatar billede rammy Nybegynder
06. juli 2004 - 18:21 #8
Jeg kan KUN vælge VCD og jeg vil vælge DVD, hvorfor kan jeg ikke det ?
Avatar billede rammy Nybegynder
07. juli 2004 - 11:39 #9
Nu har jeg fået konverteret min .wma fil til .vob filer - hvis jeg brænder dem til en dvd kan jeg så afspille dem på en DVD.
Avatar billede rammy Nybegynder
07. juli 2004 - 14:21 #10
OK - Nu har jeg fået konverteret min fil til .MPG format ( SVCD ). Konverteringprogramet ( WinAVI ) har delt filen på i 3 ( 00.MPG, 01.MPG & 02.MPG ). De fylder henholdsvis 819, 819 & 175 MGB.

Hva´ skal jeg nu stille op med disse filer ? Det skulle jo helst ende med noget jeg kan smide i DVD afspilleren.

Er der ingen der kan hjælpe ?????