Avatar billede -hyber- Nybegynder
01. juli 2004 - 23:11 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
01. juli 2004 - 23:23 #1
Jeg vil klart gå efer en med 15" skærm... det har MEGET at sige!
Avatar billede -hyber- Nybegynder
01. juli 2004 - 23:33 #2
Nu er der også 15" skærm ved alle de bærbare jeg lige har vist i linket!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
01. juli 2004 - 23:36 #3
Nej der er ikke.... to af dem er med 14,1" og to med 15"
Avatar billede kox Nybegynder
02. juli 2004 - 01:44 #4
mjae det kommer vel an på hvad du vil.
du skal være klar over at med celeron processoren får du en maskine som dels laver meget varme, hvilket betyder blæseren kører meget, det er dels p....irrieterende at høre på, dels afkorter det batteritiden betydeligt. du skal nok ikke regne med meget mere end en times tid på en opladning. i specs'ene for din favorit er angivet 1½ time, og det er nok optimistisk.
hvis du køber en maskine med centrino processor (pentium) får du en lydsvag maskine med batteritid på mellem 3 og 4½ time alt efter hvad du bruger den til.
så det vil  jeg klart anbefale dig (og det spørger du jo om;))
vær opmærksom på at når du sammenligner cpu-ydelser svarer en 1.5MHz centrino ca. til en 2.4MHz P-4
ulempen er at disse maskiner ikke fås for 7k. jeg har for sjov fundet den billigste ved dell, men den er godt nok lidt skrabet, f.eks. er der ikke cd-brænder i. hvis du går ned og ændrer service til det billigste lander du på 8.4k, så kan du selv se konsekvenserne hvis du vil mere... http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?oc=N0703&qbc=N0703&qmc=XX&b=48612&cu=dkdhs&s=dkdhs&sbc=dkdhsrsinspn_510m_3&v=d
ellers er der jo muligheden for at købe brugt, har du ikke 100% styr på begreberne så få hjælp af en kami.
Avatar billede kieler1234 Nybegynder
02. juli 2004 - 10:35 #5
Kan anbefale en Acer, den har, som kox anbefaler, en centrino processor.. Jeh sidder selv med en Acer TravelMate som jeg er meget glad for. Den er meget støjsvag, næsten lydløs. Batteriet holder i op til 4-5 timer hvis du skruer en anelse ned for lysstyrken i skærmen. Du kan kigge lidt på hvilke modeller de har lavet på http://www.acer.dk/acereuro/page3.do?dau7.oid=68&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&ctx1=DK&crc=2684607926  Håber det hjælper dig lidt i din videre søgen ;)
Avatar billede -hyber- Nybegynder
02. juli 2004 - 12:26 #6
Jogge > Sorry .. My bad :)

Tænkte på om der var andre modeller i kunne anbefale? Tænker ikke kun på acer!
Avatar billede -hyber- Nybegynder
03. juli 2004 - 20:23 #7
Sidste chance inden der bliver lukket :)
Avatar billede kox Nybegynder
03. juli 2004 - 21:12 #8
nu har jeg jo egentlig anbefalet både en dell og evt. en brugt, se evt. www.dba.dk der er flere med centrinoprocessor, hvem der har samlet computeren er vel ikke så vigtigt hvis design og ydelse stemmer, men når du 'kun' har 7k at gøre godt med er det altså ved en brugt du får mest for pengene (læs centrino)...
Avatar billede -hyber- Nybegynder
04. juli 2004 - 12:03 #9
Kan ikke huske! Hvad er det fordelen er ved centrino? Er det bla. ikke at det er meget strømbesparende?
Avatar billede -hyber- Nybegynder
04. juli 2004 - 12:09 #10
Avatar billede kox Nybegynder
04. juli 2004 - 17:45 #11
Hyber > nogle af fordelene ved centrino er egentlig de egenskaber jeg har angivet som negative ved celeron processoren se 2/7 01:44:30...

den dell model du linker til fås med celeron eller P4 processor, så imo nej det vil ikke være et godt valg.

de dell inspiron maskiner der har centrino processor er modellerne 8600 og 510.
8600 har 15,4" skærm og dedikeret grafikkort. dyrere end 510 (ca 2000)
510 har 14,1" eller 15" og integreret grafikkort, dvs at grafikken tager hukommelse fra den normale ram.
et dedikeret grafikkort er klart at foretrække da hastigheden er højere.
det hele kommer selvfølgelig an på hvad du skal bruge det hele til.
min maskine har f.eks. dedikeret ram og kærestens ikke og endnu har vi ikke mærket forskel overhovedet, men hvis du vil spille meget bør du måske overveje dedikeret grafik. (det er ikke spil vi bruger vores mest til ;))
hvis du skal bruge comp som spillecomputer og ikke har brug for lang batteritid er aceren du linker til i starten fin nok.
hvis du derimod mest skal bruge comp til programmer hvor du samtidig skal tænke og ikke gider blive distraheret af støvsugerlyd bør du købe med centrino.
samtidig får du væsentlig længere batteritid.

men hvis du checker den dell ud jeg har linket til tidligere og vælger et års service (det billigste service) er udgangspunktet 8,4k så kan du selv vælge til og fra (ram forskellige brændertyper osv. hvilket selvfølgelig forøger prisen) men ret meget mindre end det skal du nok ikke regne med at finde en fabriksny centrinobaseret maskine til...