Avatar billede helpwantedfast Nybegynder
01. juli 2004 - 18:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lettest opholdstilladelse i USA

Hvordan får man lettest opholdstilladelse i USA, og hvilke muligheder er der for at bo derovre fast?
Avatar billede pallas Nybegynder
01. juli 2004 - 18:19 #1
Det smarteste er nok at kontakte ambassaden: http://myndigheder.danmark.dk/myndighed.asp?page=orgenh&objno=107549
Avatar billede ugur2002 Nybegynder
01. juli 2004 - 19:19 #2
nope
prøv rejs til kina og fra kina rejs ind til usa det er den nemeste måde da usa udelukende giver opholds tiladelse til folk der kommer fra kina
Avatar billede x-lars Novice
01. juli 2004 - 19:19 #3
Man kan jo da også prøve, om man kan vinde sig et green card (det var måske en idé til Bertel Haarder?!? §;-)

http://www.usafis.org/danish_id_land.asp?language=danish
Avatar billede stefmeister Nybegynder
01. juli 2004 - 20:07 #4
Du kan også vinde et Green Card på www.visum.dk
Ellers hvis du har familie derovre, så kan du vist nok også komme ind den vej.

Står selv og skal finde ud af hvordan jeg kommer derind lovligt. Vil gerne afsted i et år, så har tænkt mig at tilmelde mig Green Card konkurrencen.
Har også noget fjern familie derovre, men jeg ved ikke hvor langt ude den gælder.
Avatar billede blyno Praktikant
01. juli 2004 - 21:03 #5
Ellers kan man gifte sig til det..
Avatar billede killifish Nybegynder
02. juli 2004 - 01:01 #6
Få et job i USA og lad virksomheden stå som garant. Dette er naturligvis ikke en permanent opholdstilladelse (du ryger ud hvis du mister jobbet).

Som blyno så er den hurtigste metode til en permanent opholdstilladelse at gifte sig med en indfødt. Ditto for udlændinge der gerne vil til Danmark.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
02. juli 2004 - 20:47 #7
killifish -> firmaet skal bevise at INGEN amerikaner kan udføre det samme job, så det er MEGET besværligt. Du bliver ikke smidt ud hvis du bliver fyret, men hvis du holder op i virksomheden inden så lang tid efter du er kommet ind i landet, vil der blive sat en eftersøgning igang.