Avatar billede cade.dk Nybegynder
30. juni 2004 - 10:22 Der er 15 kommentarer og
5 løsninger

10 spørgsmål - hjælp!

her er en opgave på skolen. som skal løses på tid:

1 )Find navnet på turisten på det berømte billede fra 11 september 2001 på toppen af World Trade Center

2 ) Billedet viser en berømte Beatlesfigur
Hvem er han og vis på et kort hans barndomshjem?

3 ) Billedet viser en tidlige statsminister i Danmark. Hvem er han og find en lydoptagelose med hans afskedstale til folketinget

4 ) Det amerikanske poporkester Manfred Mann fik stor succes  Bob Dylan nummeret Mighty Quinn i 1968.
Hvem var Mighty Quinn og hvad har det at gøre med en berømt film med den danske titel: Sorba Grækeren

5 ) Billedet viser en kendt tegneseriefigur i færd med at skælde ud.
Find mindst 100 af hans værste bandeord

6 ) Find et kort over kongepingvinernes bevægelser på og omkring øen Heard Island. Find også vejrudsigten for det næste døgn på øen

7 ) Den danske filminstruktør Erik Clausen har lavet en film hvor han som hovedrolleindehaver har tre bud/leveregler hvoraf en af dem er: "af alle livets tilbud er kvinden det bedste.
Hvad hedder filmen?

I filmen optræder han i rollen som vinduespudser hvor han synger opera på gaden neden for sin kæreste vinduer.

Hvilken opera stammer det fra?

8 ) Solsorten har en meget smuk og karakteristisk sang. Find et lydklip af dens sang.

9 ) Nogle tossede amerikanere har fundet på at følge pengesedlers vej ud i verden. Man kan se hvor og hvor langt de rejser. Find nummeret på den pengeseddel der ligger nummer et på listen over registrerede sedler

10 ) Billedet viser en kendt amerikansk præsident der blev myrdet i 1963. Hvem er han og hvad hedder morderen
Avatar billede Spotgun Seniormester
30. juni 2004 - 10:25 #1
...og vi skal så gætte os til hvem der er på de billeder der er nævnt i opgaven, eller?
Avatar billede darczide Nybegynder
30. juni 2004 - 10:37 #2
5 ) Billedet viser en kendt tegneseriefigur i færd med at skælde ud.
Kaptajn Hadock!
Anders And!
Kvik!
:D

Men ok, temlig svaært at svare på, når vi nu ikke kan se billederne :)

og spørgsmål nummer 10, 1. giver det næsten ikke sig selv hvemm der blev myrdet og 2. mordens navn?!?!..... ja.. Det hvide hus' officelle biografi på presidenten vil ikke engang give et bud.
:)

/DarcZide
Avatar billede darczide Nybegynder
30. juni 2004 - 10:38 #3
hmm.. svaært at stave se kan jeg ;)
/DarcZide
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
30. juni 2004 - 10:39 #4
3) Kan det være andre en Poul Slüter???
Avatar billede x-lars Novice
30. juni 2004 - 10:48 #5
4) Hovedrolleindehaveren i Zorba er Anthony Quinn - det må vel være forbindelsen?!?
Avatar billede rosenberg Nybegynder
30. juni 2004 - 11:07 #6
10) J. F. Kennedy og morderen var (måske) Lee Harvey Oswald
Avatar billede darczide Nybegynder
30. juni 2004 - 11:08 #7
rettelser: Haddock, temmelig, svært, morderens, officielle og præsidenten. :)

5) - Jeg er sikker på det må være Haddock og her er der en side med mange af hans bandeord:
http://www.cph-vikings.dk/index.php?page=news&thread=237
ville ikke kopiere ind, der er ret mange, sikkert 100 :)

/DarcZide
Avatar billede rosenberg Nybegynder
30. juni 2004 - 11:12 #8
Jeg skal ikke lige under strege at Lee Harvey Oswald er den person som er dømt i sagen, men ifølge de mange konspirationsteorier er han ikke alene om det ;)
Avatar billede dmcn Praktikant
30. juni 2004 - 11:16 #9
Avatar billede darczide Nybegynder
30. juni 2004 - 11:28 #10
DOH!.. skulle lige til at skyde den i sænk :)

Fandt dette her:
Mange ting er galt med dette foto. Hvorfor har den unge mand så meget tøj på, når den 11. september var en varm sensommerdag? Flyet er et Boing 757, og flyet, som ramte Nordtårnet (WTC1), var et Boing 769. WTC1 har i øvrigt ikke noget udsigtsdæk, og udsigtsdækket på WTC2 åbner normalt først kl. 9.30 - og flyet ramte kl. 8.49.

Plus et kamera ville ikke have overlevet faldet, de fandt jo ikke engang rester af inventar i ruinerne, alt var pulveriseret.

/DarcZide

ps: konspirationsteorier kan være sjove :)
Avatar billede miss-g Seniormester
30. juni 2004 - 11:31 #11
7 ) Den danske filminstruktør Erik Clausen har lavet en film hvor han som hovedrolleindehaver har tre bud/leveregler hvoraf en af dem er: "af alle livets tilbud er kvinden det bedste.
Hvad hedder filmen?

I filmen optræder han i rollen som vinduespudser hvor han synger opera på gaden neden for sin kæreste vinduer.

Hvilken opera stammer det fra?

Filmen hedder: "Slip hestene løs"
Opera arien: Nessun dorma
Avatar billede miss-g Seniormester
30. juni 2004 - 11:33 #12
...Fra operaen: Turandot
Avatar billede miss-g Seniormester
30. juni 2004 - 11:36 #13
8 ) Solsorten har en meget smuk og karakteristisk sang. Find et lydklip af dens sang.
http://www.birding.dk/Stemmer/StemmerS.htm
Avatar billede miss-g Seniormester
30. juni 2004 - 11:48 #14
Ang. konge pingvinerne - ved ikke om I andre kan se denne side:
http://www.aad.gov.au/default.asp?casid=12973

Her er ihvertfald deres færden rundt om øen i søgen efter mad:
http://aadc-maps.aad.gov.au/aadc/argos/deployments.cfm

Og vejret:
http://www.wunderground.com/global/stations/95997.html
Avatar billede cade.dk Nybegynder
30. juni 2004 - 11:54 #15
i har alle været til stor hjælp :)
i skal nok få points pr. løst opgave..!!

Har lige en sidste gåde:

Bonus spørgsmål
den Nordspanske by Itziar. Find et 360 panorama fra den nærmeste campingplads
Avatar billede dmcn Praktikant
30. juni 2004 - 11:58 #16
Avatar billede dmcn Praktikant
30. juni 2004 - 12:06 #17
Avatar billede miss-g Seniormester
30. juni 2004 - 12:17 #18
Find nummeret på den pengeseddel der ligger nummer et på listen over registrerede sedler

http://www.wheresgeorge.com/wrapper.php?page=top10bills_d0
Avatar billede x-lars Novice
30. juni 2004 - 12:28 #19
ad 4) The might Quinn er en eskimo - ifølge sangteksten.
Avatar billede cade.dk Nybegynder
27. juli 2004 - 23:24 #20
vandt faktisk 50 kr :s burde ha fundet en kasse øl.. latterligt havde alt rigtigt :S