Avatar billede paisley Nybegynder
29. juni 2004 - 16:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Cyklistisk redundans

Har netop forsøgt at bruge Programmet DVD Shrink til en backup af en helt ny DVD skive, som jeg købte i går. DVD Shrink melder blot fejlen Cyklistisk redundans check. Hvad betyder det? Har nogen været udsat for samme fejl? På forhånd tak
Avatar billede sprutnik Nybegynder
29. juni 2004 - 16:45 #1
Cyklistisk redundans betyder der er en fejl på det medie du læser fra eller det medie du skriver til.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
29. juni 2004 - 16:52 #2
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. juni 2004 - 17:08 #3
Cyklisk redundanscheck

det plejer at være en dårlig cd/disk eller download.. prøv igen.

1 forklaring
En måde at checke på om original filen = kopieret fil. Der genereres en checksum for hver fil og lagres sammen med denne. Når en fil overføres, sammenlignes checksummen (CRC-filen) for den afsendte fil med en ny genereret checksum ved modtagelsen. Hvis der er uoverensstemmelser, meddeles CRC-fejl. Kan skyldes alt lige fra dårlige kabler til dårlige brændinger.
en En " forklaring

Cyklisk redundanscheck forkortes til CRC. Det er en checksum udfra hvilken, det kan ses om data er valide.

dansk oversættelse
Cyklisk redundanscheck  =  Løbende check af kontrakter under programudførelse

en endnu mere udførlig forklaring, kan du finde her >>http://fp.tiscali.dk/fpe6x100713/guider/CRC%20Error.htm
Avatar billede paisley Nybegynder
29. juni 2004 - 17:25 #4
Jeg forstår det ikke... Min kone og jeg så filmen i går på dvd-afspilleren - ingen problemer. Så snart den stoppes i DVD-drevet meldes benævnte fejl. Drevet er dog ok - det er tjekket. Kan man gøre noget ved skiven?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. juni 2004 - 17:29 #5
det er det sikkert så, måske den er blevet ridset el. fedtet.

Du kan prøve at lave en kopi i Nero feks..?.. og bede programmet om at forsøge flere gange ved fejl.?
Avatar billede henninga Novice
30. juni 2004 - 20:32 #6
Det kan også være en kopibeskyttelse.