Avatar billede farmargren Nybegynder
29. juni 2004 - 13:59 Der er 6 kommentarer

fdisk på 80GB harddisk med både FAT32 + NTFS

FDISK til 80GB harddisk med både FAT32 + NTFS
Har forsøgt med opstartsdiskette (ME)
fdisk kan kun finde FAT32 (7MB) ud af de 80MB.
Hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 14:39 #1
Hvilket styresystem har du ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 14:41 #2
Muligvis er det p.gr.a. begrænsninger i fdisk at det ikke er muligt at se hd'en:
http://support.microsoft.com/?kbid=263044
Du kan downloade en opdateret version fra linket.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
29. juni 2004 - 14:44 #3
end ME eller 98 startdisk kan kun se FAT og FAT32

Hvis du skal have sat disken op, dvs. at den gerne må ryddes, ville jeg starte forfra med fdisk, slette primary dos partition og alt andet, lave ny primary dos partition og de to partitions (som jeg regner med at) du vil have. Så får du at vide at de skal formateres efter genstart, det ville jeg undlade, og så lade en win 2k eller xp installations-cd om at finde partitions og formatere dem.

Du behøver kun at formatere den partition du installerer på, den anden kan du formattere senere.

I øvrigt kan det godt lade sig gøre at konvertere fra FAT32 til NTFS uden at data går tabt, og vist nok også den anden vej
Avatar billede farmargren Nybegynder
29. juni 2004 - 15:05 #4
Jeg havde Win ME, har nu downloadet som tonybrandt har foreslået,tak for den hurtige tilbagemelding. Jeg prøver først lige med den opdaterede FDISK
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 09:11 #5
Fik du løst problemet ?
Avatar billede farmargren Nybegynder
21. juli 2004 - 10:57 #6
Hej tonnybrandt, tak for din tilbagemelding.
Jeg har kæmpet med problemet i flere dage, har haft hjælp af nogle freaks til at hjælpe, uden resultat. Jeg har måske besvær med at forklare problemet, men prøver alligevel.

1. kan installere win 98 uden problemer efter f-disk og formatering.
2. når win xp installeres, genstarter første gang går systemet i stå....DMA....
3. har forsøgt at rette fejlen på HD, med Norton uden held. Norton meddeler at fat32 ikke er ens/lige store (tror jeg nok)
4. har tænkt på at downloade program fra HD-leverandøren der måske kan rette fejlen

Venligst

Farmargren