Avatar billede cina Nybegynder
28. juni 2004 - 22:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problemer med farver og xp-udseende

Jeg har et problem med mit xp. Den er begyndt kun at vil vise mellem (16bit) eller højest (32bit), hvor jeg førhen kunne vælge ægte farver. Samtidig har den "fjernet" min blå xp processlinie og sat en grå windows classic ind istedet. Jeg kan ikke ændre det i egensbaber for skærm -> udseende... Nu der har nogle gode råd? (jeg har prøvet at installere driveren til mit grafikkort igen, det hjalp ikke.
Avatar billede stone Forsker
28. juni 2004 - 23:04 #1
prøv at installere en opdateret version af din grafik driver, da xp løbende bliver opdateret kan dit gamle software måske ikke snakke med den opdaterede version
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. juni 2004 - 23:13 #2
32bit = ægte farver.
Hvis det lige er sket, vil det nemmeste være at bruge systemgendannelse.

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse. Vælg det nærmeste tidspunkt, hvor du ved det virkede. Vær opmærsom på, at programmer installeret efter det valgte tidspunkt forsvinder og opsætningen bliver sat som den var på det pågældende tidspunkt.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
29. juni 2004 - 00:40 #3
prøv at højre klikke på denne computer - egenskaber - avencert - ydeevne - sæt hak i den øveste eller, juster efter bedst grafik.
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. juni 2004 - 17:51 #4
der er osse denne mulighed du ka prøve http://firewalker.1go.dk/theme.png

for du en 404 fejl når du klikker på billed-linket så kopier linket ind i adr.-feltet og tryk enter, i stedet for at klikke på linket ;)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 17:54 #5
"cp1"
Du har lært det nu nu kan jeg se - den med "hvis - så kopier" *S*
Avatar billede cina Nybegynder
29. juni 2004 - 18:11 #6
heysa...
Jeg kan ikke ændre den tilbage til windws xp udgave, da den jo er pist væk...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 18:29 #7
Kan du ikke bruge systemgendannelse - er det det du siger ?
Avatar billede cina Nybegynder
29. juni 2004 - 18:30 #8
Det virker heller ikke med systemgendannelse... Den siger bare at der ikke er sket nogen ændringer :(
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 18:33 #9
Har du evt. prøvet et andet gendannelses tidspunkt ?
Avatar billede cina Nybegynder
29. juni 2004 - 18:35 #10
Ja, jeg har prøvet med en hel mrd tilbage og det virkede ikke :(
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juni 2004 - 18:37 #11
Du må vidst i gang med en reparation:

1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at i din bios skal dit cd-rom drev være sat til first boot device.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om reparation over og fortsætte din installation (nyinstallation)

2: Nu kan du så vælge hvilket drev din (nye) installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

3: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og spørger om du vil slette det (L) eller om du vil lave en reparation (R) – vælg  reparer.

4: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt og det bedste ved det hele er, at pc’en slipper af med alle fejlene.

5. Slap lidt af, mens pc'en arbejder.

6: PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Nedenstående link er en god hjælp.

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Avatar billede cina Nybegynder
29. juni 2004 - 18:39 #12
Tror vi prøver med den ghost(har ikk xp cd'en her) der er blevet lavet af comp'en i sin tid...
Men tak for svaret i hvert fald...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. juli 2004 - 23:29 #13
Kan vi komme længere her ?
Avatar billede cina Nybegynder
12. juli 2004 - 07:37 #14
nej. Tak for hjælpen
Avatar billede victor-1 Nybegynder
12. juli 2004 - 23:40 #15
Velbekomme - sikker på det var mig som skulle ha' haft pointene ?
Avatar billede cina Nybegynder
13. juli 2004 - 08:04 #16
Ja du kom med det bedste foreslag med vejledning :)