Avatar billede djthomsen Nybegynder
27. juni 2004 - 23:33 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Monkey island spillene

Jeg er ikke den store computerspiller men vil gerne i gang med et godt spil her i ferien... Jeg har prøvet nogle forskellige genre af spil men jeg blev straks forelsket da jeg spillede the curse of the monkey island og escape from the monkey island.. og har siden hen fundet ud af at det er de eneste spil jeg kan lide.
Så jeg vil bare lige høre om der er nogle der kender nogle spil der ligger tæt op af the curse of the monkey island spillene så de næsten er ens...

det ville være en stor hjælp.

ps: jeg har desværre også spillet grim fandango!! så den gælder ikke ;-)
Avatar billede exp Juniormester
28. juni 2004 - 00:03 #1
Leisure Suit Larry er noget af det samme :-)
Avatar billede martin7 Nybegynder
28. juni 2004 - 01:47 #2
hvad med de 2 første monkey island ? Hvis du ikke har spillet dem, er de da klart hver at tage med. de er rigtigt sjove
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
28. juni 2004 - 02:50 #3
Maniac Mansion, Day Of The Tentacle, Full Throttle, Sam & Max: Hit The Road og Grim Fandango er helt sikkert også spil, der kan anbefales, og de er alle i samme genre.
Eventuelt kunne Indiana Jones serien også være interessant for dig.

:o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. juni 2004 - 10:49 #4
Overvej Broken Sword 2 - et rigtigt godt adventure, der dog ikke er så humoristisk som MI serien. Men absolut det bedste der er kommet i nyere tid.
Avatar billede darczide Nybegynder
28. juni 2004 - 11:29 #5
Uden for tråd, men jeg ville bare lige sige/brokke mig over Lucas Arts.
Fordi Sam & Max2 udgivelsen er blevet stoppet :( og jeg har glædet mig så meget til det spil. (Det samme gælder egentlig Full Throttle 2)

Inden for tråd: Men for at nævne et der findes, så er der et gammelt et der hedder:
Zak McKracken And The Aliens Mindbenders, og er også fra Manic Mansion og Day Of The Tentacle perioden og er også udgivet af Lucas.

/DarcZide
Avatar billede janker Nybegynder
28. juni 2004 - 14:13 #6
De spil som darczide nævner, kan faktisk downloades på følgende side:

http://download.boomtown.net/da_dk/dl/page.php?what=filetype;sid=2253;gid=0

... fulde versioner selvfølgelig ;-)
Avatar billede darczide Nybegynder
28. juni 2004 - 15:05 #7
Det er ikke det originale spil, det spil der kan downloades der er bygget af en fan, men det ligger meget op af stilen i det originale spil. Historien i The New Adventures of Zak McKracken er en forsættelse til Zak McKracken And The Aliens Mindbenders.

Det er den samme fan der har bygget Maniac Mansion Deluxe, dette spil er heller ikke originalen.

/DarcZide
Avatar billede darczide Nybegynder
28. juni 2004 - 15:10 #8
Her er siden fra den fan der har bygget de 2 spil
http://www25.brinkster.com/lucasfangames/

/DarcZide
Avatar billede djthomsen Nybegynder
28. juni 2004 - 17:49 #9
Jeg tænkte på mere på nye spil, der også i grafikken og den gode "tegne"-agtige grafik læner sig meget op ad de nye monkey island spil!!! eller må jeg sige at i forstå hvad jeg leder efter... de må gernevære lidt nyere..
Avatar billede darczide Nybegynder
28. juni 2004 - 17:59 #10
Jeg savner nu også tegneserie spillene med den type humor som Sam & Max og diverse andre har. Må indrømme at jeg syntes det er ved at være lang tid siden jeg har set en ordenlig udgivelse på dette område, derfor specielt syndt at Lucas Arts har skudt både Full Throttle 2 og Sam & Max 2 i sænk.

Undskyld, denne her har ikke så meget med spørgsmålet at gøre, men så kunne jeg samtidig lige sætte Abonnér på, hvis der skulle dukke nogle nye gode spil forslag op.

/DarcZide
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. juni 2004 - 18:01 #11
Jeg vil lige gøre opmærksom på http://www.adventuregamers.com/ - et fint sted at få overblik over hvad der rør sig :)