Avatar billede tkmbh Nybegynder
26. juni 2004 - 19:33 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke modtage kun sende mail

Hey hey

Jeg sidder her foran svigerforældrenes computer og skal have deres mail til at virke.

De har en helt alm. TDC adsl forbindelse og en mail der hedder *******@tdcadsl.dk
Indgående server: pop3.mail.dk
Udgående server: smtp.mail.dk

Meget simpelt men jeg kan simpelthen ikke få den til at modtage nogen af de mails de får.
De kan sagtens sende men hvis man besvarer får de den aldrig.
De får heller ikke nogen mails fra andre selvom folk har sendt til dem.
Der kommer ingen fejlmeddelser.
De kommer forresten på nettet igennem en helt almindelig switch.
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
26. juni 2004 - 19:47 #1
jeg kan tilbyde jer en gratis e-mail adresse. ditnavn@gratismails.dk
Bare send mig en mail eller skrive til mig her. Så opretter jeg en, Der kan de både sende og hente på via Outlook
Avatar billede tkmbh Nybegynder
26. juni 2004 - 19:48 #2
Tak men jeg skal lige have deres til at virke først.
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
26. juni 2004 - 20:05 #3
har du prøvet på TDC´s hjemmeside
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
26. juni 2004 - 20:06 #4
Avatar billede buddy45 Juniormester
26. juni 2004 - 20:08 #5
Hvilken version af Outlook?
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
26. juni 2004 - 20:09 #6
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2004 - 20:26 #7
Den letteste måde, at teste på er, at sende en mail til sig selv.
Avatar billede leif Seniormester
26. juni 2004 - 20:52 #8
Når du prøver at tjecke melder den så ikke nogen fejl eller noget ????

Hvad hvis du prøver at sende en mail til adressen, får du så heller ikke en mail tilbage med fejl ???
Avatar billede tkmbh Nybegynder
26. juni 2004 - 22:08 #9
Hej skulle lige spise.
Jeg kan sagtens sende mail ud men hvis jeg så siger besvar kommer de aldrig tilbage.
Jeg har testet kontoindstillingerne og der kommer ingen fejl.
Jeg prøver lige at gå ravsteds guide fra TDC igennem i morgen.

Jeg har også prøvet at taste oplysningerne ind i Outlook express men der er det det samme problem.

De kører med WinXP pro og Office XP.
Avatar billede tkmbh Nybegynder
26. juni 2004 - 22:09 #10
Hvis de går ind på TDC's hjemmeside og tjekker mail derfra kan de vist godt se deres mail. Bare ikke når de skal bruge Outlook.
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2004 - 22:16 #11
Opret med, du skriver din egen e-mail adresse og trykker på send.
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
27. juni 2004 - 12:17 #12
Hej .. Prøv at check om din port til udgående post står til 110 - ellers prøv at check din firewall opsætning :-)
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
27. juni 2004 - 12:18 #13
Det var self. indgående post jeg mente :-)
Avatar billede peet-49 Novice
27. juni 2004 - 14:47 #14
Indgående post sættes i dag til asmtp.mail.dk
Avatar billede leif Seniormester
27. juni 2004 - 14:55 #15
Ifølge guiden ( http://8047.tdconline.dk/mail/index.html ) skal Indgående stadig være pop3.mail.dk og udgående skal være asmtp.mail.dk
Avatar billede tkmbh Nybegynder
19. december 2004 - 21:29 #16
Argh så skete det også for mig.

Glemte helt dette spørgsmål.

Hvis i stadig er i live så smid lige et svar alle sammen så skal jeg fordele lidt point.

Problemet blev aldrig løst og nu har de også problemer med at en gang i mellem er det kun er den ene af computerne på deres netværk der får en ip og derfor er det ikke altid at begge deres computere vil på nettet.

God jul.
Avatar billede tkmbh Nybegynder
08. februar 2005 - 22:07 #17
Lukker.
Avatar billede leif Seniormester
08. februar 2005 - 22:17 #18
Hvad var løsningen ?
Avatar billede boomshanka Nybegynder
12. september 2005 - 09:52 #19
Var det muligt at få løsningen (hvis der eksisterer en)? Jeg sidder med nøjagtig samme problem.
Avatar billede tkmbh Nybegynder
12. september 2005 - 15:58 #20
Jeg fandt aldrig løsningen den weekend andet end at de godt kunne logge sig ind via en hjemmeside.

Jeg tror løsningen var at der lå for mange mails i deres indbakke så de ikke kunne modtage flere. Dvs. deres indbakke var fyldt op. Prøv evt. at logge dig ind på din mail via nettet og så slet din indbakke der.