Avatar billede dj Nybegynder
20. februar 2001 - 21:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Eksperten.se/.no ?

Ja det kan godt ske jeg gør det til mere end det er, men jeg synes der begynder at være en stigende tendens til at svenskere og nordmænd søger herind og stiller spørgsmål, på sin vis også fair nok, det er bare lidt irriterende når man ikke lige forstår hinanden så godt og derfor må gætte sig frem til halvdelen af deres spørgsmål ... dvs. det er lidt belastende og sidde og læse et spørgsmål igennem og bagefter sidde tilbage med en følelse af at man ikke fatter et hak af hvad vedkommende spørger om.

Jeg mener det der gør dette forum så unikt i forhold til andre forummer af slagsen er vel at det foregår på Dansk, ellers er der jo andre internationale alternativer.

Eller også skulle I udvide sitet til et scandinavisk forum, men hvor hvert land så har deres egen platform.

Well, bare en ide så vi slipper for uforståelige indslag rundt om i kategorierne, det kan jo ofte være slemt nok at finde ud af hvad folk mener på dansk .. helt umuligt bliver det på et fremmedsprog :)

mvh. _DJ_
Avatar billede repsac Nybegynder
20. februar 2001 - 21:25 #1
Go idé, men kan du oversætte??? ;)
Avatar billede dj Nybegynder
20. februar 2001 - 21:59 #2
nej, det er jo netop derfor jeg stiller dette spørgsmål :)

Men det kan vel ikke være helt umulig at finde nogen der kan de scandinaviske sprog hvis det drejede sig om at lave en scandinavisk udgave af sitet, men det er jo ikke op til mig at bestemme :)
Avatar billede exil Nybegynder
21. februar 2001 - 00:26 #3
Tja, jeg er norsk så måske kunne jeg hjælpe..
Avatar billede pstric Nybegynder
21. februar 2001 - 00:44 #4
Jeg er helt enig med dig, men det kommer vel ikke helt bag på dig, eftersom vi begge har deltaget i bgm\'s totalt uforståelige spørgsmål.

På de danske nyhedsgrupper er der en regel om, at spørgsmålene skal være på dansk. Ikke engang engelske spørgsmål accepteres. Jeg synes at det ville være en god idé at indføre samme regel på Eksperten.

Jeg følger med i mange engelske og nogle tyske nyhedsgrupper, men det er nu rart at vide at på de danske foregår det hele på dansk. Det giver selvfølgelig en mere begrænset deltagerskare, men det er af stor værdi at kunne kommunikere på sit eget sprog.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
21. februar 2001 - 09:43 #5
Det er en god idé, som er i planerne, men ikke gennemført endnu pga. tid. Et godt bud er omkring sommer.
Avatar billede pstric Nybegynder
21. februar 2001 - 18:28 #6
Er der ikke mulighed for i mellemtiden at indskrive i retningslinierne, at det skal foregå på dansk. Det kunne vel ikke tage lang tid?