Avatar billede kris123 Nybegynder
26. juni 2004 - 07:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flere domæner på iss 6.0

Jeg har en Windows 2003 webserver kørende med et domæne på. Jeg ønsker så yderligere et domæne lagt på serveren. Hvordan gøres det? Hvilken port skal det andet domæne køres på og hvordan ved serveren at det er domæne2.dk man prøver at få fat i udefra og ikke domæne1.dk?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2004 - 09:32 #1
Domænerne skal vel køre på samme port ?

Browseren sender en host header med som identificerer hvilke domæne den
vil have fra.

Du sætter det op i Internet Services Manager.
Avatar billede hinca Nybegynder
26. juni 2004 - 10:15 #2
jeg har fået det til at virke med host header... jeg kunne bare ikke finde punktet i IIS. Men ellers tak for hjælpen.

Drop lige et svar, så vi kan lukke
Avatar billede hinca Nybegynder
26. juni 2004 - 10:16 #3
Glem mit svar..... Det var ikke i denne tråd jeg skulle svare. SORRY
Avatar billede hinca Nybegynder
26. juni 2004 - 10:24 #4
Du skal oprette domaine2 med IIS6 og når den spørger op du vil bruge host header skal du skrive www.domaine2.dk  og bruge port:80 Men du skal også huske at ændre det for domaine1. Vælg properties for domaine1 og på fanebladet WEBSITE vælger du advanced, og så ADD. skriv så www.domaine1.dk husk port 80 hvis du bruger stjernaalias kan du også tilføje domaine1.dk også port 80. altså uden WWW.

Håber det hjælper dig.
Claus
Avatar billede kris123 Nybegynder
26. juni 2004 - 11:03 #5
Det ser ud til at virke, nu er problemet bare at det er en engelsk windows 2003 og den vil ikke godtage æ i host headeren og æ er med i mit domænenavn :-( Kan der gøres noget ved det?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2004 - 11:07 #6
Jeg tror heller ikke at det virker i en dansk windows 2003.

Du skal angive xn- navnet !

Læs mere her:

http://xn--5cab8c.dk-hostmaster.dk/
Avatar billede kris123 Nybegynder
26. juni 2004 - 11:14 #7
Så siger jeg tak for hjælpen og tak for jeres tid.
Avatar billede kris123 Nybegynder
26. juni 2004 - 11:15 #8
Tak
Avatar billede hinca Nybegynder
26. juni 2004 - 12:13 #9
velbekomme..
Jeg mener at du kan få øæå til at virke i host header hvis du omskriver det til fek.s. www.%C3%B8l.dk = www.øl.dk eller noget i den stil.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2004 - 15:14 #10
hinca fik pointene og jeg fik takken ...