Avatar billede chris96 Nybegynder
25. juni 2004 - 17:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af DVD med Nero 6.0.0.16

Jeg prøver at kopiere en DVD direkte fra disk til disk (on the fly) - altså uden lagring på harddisk!

Nero kommer med følgende fejl:
"Der er ikke tilstrækkelig plads til at brænde denne kompilering på denne disk. Indsæt venligst en anden disk med mere plads"

DVD'en er på 4.38 gb - og den blanke DVD-R er vel lige godt 4.7 gb... hvad er der galt??
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 18:14 #1
Så tillad overburn!
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 18:15 #2
File > Preferences > Expert features.
Avatar billede chris96 Nybegynder
25. juni 2004 - 19:26 #3
Der har jeg udelukkende muligheden for at vælge overburn på CD'er! Og det er slået til...
Avatar billede summer Mester
25. juni 2004 - 20:31 #4
Ikke fordi det måske hjælper, men nero er opdateret et par gange siden 6.0.0.16 http://www.ahead.de/en/nero-up.php Current version: 6.3.1.15
Avatar billede chris96 Nybegynder
27. juni 2004 - 16:53 #5
Nix - det hjælper heller ikke...
Avatar billede holmmorten Novice
27. juni 2004 - 17:52 #6
Overburn er kun kompatibelt med CD. Desuden skal den enkelte cd understøtte overburn. De er næppe kommet med overburn-DVD'er endnu, og kommer formentlig heller ikke med det. DVD teknologien byder jo i stedet på større lagring på f.eks. DVD-9 osv.

Jeg har brændt en del DVD'er, men aldrig nogen på "on the fly". Bruger også selv Nero 6. Hvis jeg var dig ville jeg lade den tage den tid det tar, og så enten grabbe først eller normal kopiering. En DVD indholder ofte filer på over 1 gb stykket. Det blir for meget at overføre on the fly.
Avatar billede holmmorten Novice
27. juni 2004 - 17:55 #7
Hvad bruger du til at rippe med??
Avatar billede chris96 Nybegynder
27. juni 2004 - 22:50 #8
Har ikke noget program... men man kan vel bare lave en iso-fil med Nero??

Kan du anbefale nogen programmer da??
Avatar billede holmmorten Novice
28. juni 2004 - 12:16 #9
Jeg bruger DVD shrink og DVD decrypter. DVD shrink kan både rippe og tilpasse størrelsen til en alm. DVD-5 (4,7 gb) DVD decrypter kan kun afkryptere og rippe.

Begge programmer er freeware og kan hentes:

DVD shrink: http://www.dvdshrink.org/where.html

DVD decrypter: http://www.dvddecrypter.com/

DVD shrink er helt utroligt brugervenligt og har fået virkelig mange gode anmeldelser. Der er desuden lavet en række gode guider til brug af begge programmer.

Nogen af guiderne er implementeret i programmerne, mens andre kan læses på bl.a. www.videohelp.com

Held og lykke :-D
Avatar billede holmmorten Novice
28. juni 2004 - 12:17 #10
Det kan være en god ide at have begge programmer. Jeg er stødt på enkelte film, hvor DVD shrink ikke kunne rippe dem, men så kunne decrypter..... :-D
Avatar billede chris96 Nybegynder
28. juni 2004 - 12:54 #11
Jeg må lige prøve af i aften... Virker det - får du selvfølgelig pointene... Tak for hjælpen!
Avatar billede holmmorten Novice
02. juli 2004 - 16:10 #12
Fik du det til at virke.... ellers må du sige til, hvis du har brug for mere hjælp  :-D
Avatar billede chris96 Nybegynder
04. juli 2004 - 11:16 #13
Jeg har simpelthen ikke haft tid til at kigge på det endnu... det må du undskylde! Men jeg tror det er det nærmeste jeg kommer på et svar - så jeg accepterer lige! Er der andet, vender jeg tilbage, når jeg er hjemme fra ferie igen!
Avatar billede holmmorten Novice
11. juli 2004 - 16:42 #14
d skal du være velkommen til.... takker for point :-D