Avatar billede anderssaksager Nybegynder
25. juni 2004 - 17:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjernes Internet explorer?

Jeg har et problem med mit Internet Explorer. Problemet består i, at der hele tiden opstår en "kritisk fejl" og derved lukkes Internet Explorer ned. Det er ret irriterende og jeg kan ikke opdatare Internet Explorer på grund af problemet. Derfor har jeg installeret Opera, men vil gerne have internet Explorer til at virke igen. Derfor tænke jeg om det ikke er muligt at afinstallere det (Internet Explorer) rigtigt, for derefter at geninstallere det? Som med så mange Windows-komponenter, er det svæart at finde frem til at afinstallere IE, så jeg håber, der er en, der kan hjælpe mig :o)
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 17:46 #1
Ja, sådan skal det gøres:
Kontrolpanel > Tilføj eller fjern programmer > Tilføj/Fjern Windows komponenter.
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
25. juni 2004 - 17:51 #2
Narj... Ikke helt på den måde, for der står at man på denne måde kan fjerne adgangen til IE... Selve programmet er der stadig, men genvejene dertil bliver fjernet. Det er det eneste, der sker :o(
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 17:56 #3
Så bare slet alle mapperne. Og så søg på det osv. ellers ved jeg ikke det. IE er jo en del af systemet, skulle jeg mene?
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
25. juni 2004 - 17:57 #4
ok, men jeg tror, den løsning vil give en del problemer... :O)
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 17:58 #5
Hehe ja ;)
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 17:58 #6
Jamen skaber det da nogen konflikter? Mellem IE og Opera?
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
25. juni 2004 - 18:00 #7
Nej det tror jeg ikke, men det gør det mellem Windows og den kompatibilitet, der er med IE... Det er så'n set den, jeg gerne vil beholde
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 18:02 #8
Ok, prøv da at skrive "sfc /scannow" i kør, uden gåseøjne. Den søger efter manglende sytem filer og genopretter dem. Det kunne være en løsning.
Avatar billede resten Nybegynder
25. juni 2004 - 18:07 #9
1) Sæt din xp cdrom i drevet.

2) Skriv dette i kør.

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\ie.inf

3) Din IE ville nu blive "genindstalered"

/resten
Avatar billede mossler Nybegynder
25. juni 2004 - 18:12 #10
Nå, jeg fik en overmand ;-)
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. juni 2004 - 18:54 #11
ellers mener jeg at arlet har lavet en guide på sin hjemmeside. prøv at tjek www.arlet.dk
Avatar billede knudgert Nybegynder
25. juni 2004 - 19:12 #12
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
26. juni 2004 - 17:53 #13
Det ser ud til at virke - THX!!