Avatar billede netnerd Nybegynder
24. juni 2004 - 18:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Navision på win2k maskine over netbios

Hej.

Jeg har et problem. Har en windows 2000 maskine, som skal køre navision 3.56a via netbios. Har flere andre computere i netværket (som kører windows 98) og her virker det fint. Har læst mig til, at man via et program (lanacfg) skal sætte netbios protokollen til 0, så den "er det primære valg". Dette har jeg gjort, samt tilføjet servernavnet til lmhost. Jeg får dog stadig "fejl 20" når jeg starter navision...

Hvad kan jeg gøre?

Mvh Jens
Avatar billede sunset Nybegynder
01. juli 2004 - 19:34 #1
Servernavnet skal i hosts. filen, men da du kører netbios skulle dette ikke være nødvendigt. Ellers har jeg ikke rigtig nogen hjælp at tilbyde
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
05. juli 2004 - 08:34 #2
Lanacfg, ER den rigtige læsning. Prøv evt at slette alle andre protokoller. Husk i Netbios er der oftest to netbios protokoller. Nbt og Netb. Det er netb som skal sættes til 0.
Avatar billede netnerd Nybegynder
27. juli 2004 - 20:02 #3
intet har hjulpet... lukker