Avatar billede googolplex Novice
24. juni 2004 - 08:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gmail - hvad synes I

Hej, er der nogen der har prøvet GMail (https://gmail.google.com/) og hvad synes I ?
Hvad synes folk i det hele taget om konceptet ?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. juni 2004 - 08:20 #1
vil da tjekke det igennem med positive øjne
Avatar billede exp Juniormester
24. juni 2004 - 08:25 #2
Er det ikke stadigvæk kun forbeholdt test-brugere?
Avatar billede gordy Nybegynder
24. juni 2004 - 10:25 #3
De tilbyder 1000 megabytes. Det må jeg sgu' sige er en sjat for free mail hosting
Avatar billede googolplex Novice
24. juni 2004 - 10:37 #4
exp: Jo, men de uddeler invitationer i et væk, så der må være i titusindevis af Gmail kontoer allerede.
Avatar billede googolplex Novice
24. juni 2004 - 10:37 #5
Hov, det skulle ikke være et svar :P
Avatar billede gordy Nybegynder
24. juni 2004 - 10:54 #6
Men umiddelbart ville jeg tro at det nok bliver en af de bedste frie webmails på markedet. Normalt skal man ind på portaler som hotmail og sol for at få sig en gratis email, men med googles nye koncept slipper man for pop-ups samt alt muligt andet unødigt reklame.

En ting som kunne være fedt var at google begyndte at tilbyde Outlook intergration.
Avatar billede exp Juniormester
24. juni 2004 - 11:41 #7
gordy >>
Outlook? Hvad med bare generel mail-klient integration...?!?

Men tror det sgu ikke - på siden står der jo, at servicen skal finansieres via google adwords, og de kan jo ikke ses i din mailklient...

Men håber da jeg bliver overrasket...
Avatar billede gordy Nybegynder
24. juni 2004 - 12:44 #8
Hej igen. Fandt lige dette stykke tekst som var blevet skrevet den 20 maj 2004 i it IT forum.

Jeg har haft en gmail account i omkring en måned. Den rykker, big time:
- Du får 1 gig
- Du kan køre https mellem dig selv og gmail serveren
- Interfacet er virkelig innovativt. Det hele er bygget op omkring en slags label system, der på en simpel måde giver dig en meget kraftig kontrol over dine mails. På trods af browserens oplagte begrænsninger, så synes jeg faktisk jeg har mere kontrol over mine gmails end jeg har over de mails jeg styrer via Outlook. Og som enhver kan forestille sig, så der ingen der kan finde mine mails hurtigere end Google.

Personligt er jeg bekymret over mange privacy-issues, men ikke dem der drejer sig om gmail. Serveren scanner dine mails og giver dig nogle kontekt-afhængige reklamer, som jeg endda i et par tilfælde ligefrem har haft gavn af. Uanset om et program scanner dine mails eller ej, så er det dybest set et spørgsmål om tillid mellem dig og virksomheden.

Servicen er iøvrigt også ganske ufærdig. Lige nu behandler den ikke engang danske karakterer ordentligt, og du kan ikke lave en signatur. Mit gæt vil være at de frigiver om et par måneder.
Avatar billede gordy Nybegynder
24. juni 2004 - 12:46 #9
Avatar billede gordy Nybegynder
24. juni 2004 - 12:47 #10
Og hvis du kigger neden under nyheden er der en masse relaterede links til andre artikler/nyheder omkring g-mail som er rimlig gode!
Avatar billede googolplex Novice
28. juni 2004 - 20:03 #11
Læg nogle svar, så fordeler jeg :)
Avatar billede gordy Nybegynder
28. juni 2004 - 20:04 #12
svar