Avatar billede sylle Novice
23. juni 2004 - 23:47 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

GoLive VS Dreamweaver

Hejsa :o)

Står overfor at skulle investerer i enten Adobe GoLive eller Dreamweaver. Jeg har arbejdet mest med GoLive, men jeg vil gerne høre andres mening om, hvilket program der er bedst? Kan de begge vise/klare samme filer? Arbejde sammen med andre programmer? På sigt skal der måske vises Director-filer, kan det lade sig gøre i begge programmer? Kun besvarelse fra folk der har arbejdet med BEGGE programmer.

På forhånd tak for hjælpen ;o)
Avatar billede miss-g Seniormester
24. juni 2004 - 00:23 #1
Jeg har prøvet begge programmer, og selv om jeg er vant til Adobes Photoshop og Illustrator, så synes jeg Golive er irreterende at arbejde i - måske kan man vænne sig til det.

Jeg bed ihvertfald mærke i at jeg ikke kan centrere en tabel som jeg kan i Dreamweaver.

I Dreamweaver kan du godt klikke på et billede og vælge "Edit with photoshop" - den åbner så godt nok programmet, hvor jeg tror Golive har det mere integreret.

DW kan også de avancerede ting som jeg ikke har forstand på asp. xml, serverside osv.

Man kan importere flash og menuer laver i f.eks. fireworks m.m.

Jeg fortrækker ihvertfald Dreamweaver - har ikke oplevet nogle begrænsninger der (men kører også på det grundlæggende plan) *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
24. juni 2004 - 00:32 #2
Ellers kan du læse svar i et lignende spørgsmål Dreamweaver vs. golive:

http://www.eksperten.dk/spm/498583
Avatar billede sylle Novice
27. juni 2004 - 15:53 #3
Havde håbet på lidt flere svar - men siger da mange tak for hjælpen miss-q ;o)
Avatar billede sylle Novice
27. juni 2004 - 16:06 #4
miss-g - jeg har et lille problem... har accepteret dit svar 6 gange nu, men der sker ikke rigtig noget!! Den bliver ved med at skrive jeg skal acceptere eller afvise svaret nede i bunden. Ved du hvad det kan skyldes??
Avatar billede miss-g Seniormester
28. juni 2004 - 09:08 #5
Husker du at trykke på mit navn først - så det er markeret? Først derefter trykker man Accepter *S*
Avatar billede spe Nybegynder
28. juni 2004 - 09:43 #6
Grundlæggende er det et spørgsmål om hvad du befinder dig bedst med. De kan stort set det samme de to programmer med lidt variation til begge sider.

En fordel ved GoLive CS er den fuldstændig glidende integration mellem psd og ai filer og Save for web og beskæring i GoLive.

Personligt foretrækker jeg GoLive men er nok fordi det er det program jeg kender bedst. Specialt CS-versionen er jeg meget tilfreds med.
Avatar billede sylle Novice
28. juni 2004 - 15:12 #7
Mange tak for hjælpen til jer begge ;o)
miss-g >> Det var fordi jeg ikke havde klikket på navnet først, at den ikke ville give point :o)
spe >> Jeg har det ligesom dig... kan bedst arbejde med GoLive, men når man skal have et program anbefalet, virker det som om alle bruger Dreamweaver :o(
Avatar billede spe Nybegynder
28. juni 2004 - 15:38 #8
Ja, det fleste tør ikke skille sig ud fra mængden :-))