Avatar billede script Nybegynder
22. juni 2004 - 14:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Password på word.doc

Hej

Jeg ville lige gøre er der nogen der kan huske hvordan man sætter password på et .doc. Så når man skal åbne det skal man indtaste en kode?
Avatar billede ferdinand.k Mester
22. juni 2004 - 14:14 #1
funktioner - beskyt dokument
Avatar billede script Nybegynder
22. juni 2004 - 14:17 #2
Ok, den skal jeg lige have uddybet lidt mere. Jeg marker .doc, og er det så funktioner i menubaren, eller er det højreklik
Avatar billede ferdinand.k Mester
22. juni 2004 - 14:19 #3
nej du skal sådan set ind i dokumentet, og vælge funktioner i word, og derefter beskyt dokument, og her kan du sætte en kode.... Hvis du vil have spærret INDEN den åbner Word, skal du hente et stykke software der kan klare det for dig! Sig til hvis det er det du vil, så finder jeg noget, selvom den første mulighed er bedre, synes jeg...
Avatar billede script Nybegynder
22. juni 2004 - 14:25 #4
Jeg skal ikke have kode på word, men kun lige det ene dokument. Det må ikke kunne åbnes af andre end mig, og derfor skal der en indtastes en kode, hvis der dobbelt klikkes på det.
Avatar billede ferdinand.k Mester
22. juni 2004 - 14:28 #5
Du sætter heller ikke en kode på word, men på det dokument du har åbent... Sådan som det kommer til at foregå, er at når der dobbeltklikkes på dokumentet, åbnes Word op, men uden at man kan se dokumentet. Herefter bliver du spurgt om at indtaste en kode. Hvis koden er korrekt kan du naturligvis se dokumentet, hvorimod du Word afsluttes hvis koden er forkert...
Avatar billede script Nybegynder
22. juni 2004 - 14:31 #6
ja det er det jeg skal ha´. Jeg har kigget på på  funktioner- beskyt dokument, men kan ikke helt lige finde den rigtige måde at gøre det på.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. juni 2004 - 14:32 #7
Filer -> Gem som -> Funktioner (i højre hjørne af boks) -> Gennerelle indstillinger -> Adgangskode for åbning
Her indtaster du en kode, nu er det kun dig som kan åbne dokumentet.
Avatar billede ferdinand.k Mester
22. juni 2004 - 14:35 #8
det kommer åbentbart meget an på hvilken version af officepakke du benytter...
Avatar billede vejmand Juniormester
22. juni 2004 - 14:35 #9
Ups, sorry, min er Word 2000
Avatar billede script Nybegynder
22. juni 2004 - 14:36 #10
Tak vejmand, det var lige det
Avatar billede script Nybegynder
22. juni 2004 - 14:37 #11
Måden var go nok, og jeg fandt ud af det.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. juni 2004 - 14:37 #12
Velbekomme ;-)