Avatar billede coldray Nybegynder
22. juni 2004 - 02:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Leder efter bærbar comp.

Hejsa alle herinde på eksperten!

Jeg har ledt længe, men uden held - så derfor henvender jeg mig til jer!

Jeg leder efter en bærbar, som skal kunne klare lidt af hvert!
Den skal helst ligge på den gode side af 1500 mhz og en rimelig HD (40+ GB).

Grafikmæssigt, må den gerne kunne lidt (ved godt det er et stort krav på en bærbar, men vil gerne kunne have den med til lan ect.)

Trådløst netværk ville være et plus, da der er trådløst internet på mit gymnasie.

Prisen skal helst ikke overskride 15.000 ,- altså fra en 10-15k.

Hvor kan man finde sådan en djævel?
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. juni 2004 - 03:24 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juni 2004 - 08:05 #2
Vil stærkt anbefale en maskine i Asus´s M6N serie:
http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800N
Avatar billede hobz Nybegynder
25. juni 2004 - 12:25 #3
John, hvorfor?
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 14:59 #4
Den har jo det du efterlyser :)
Avatar billede hobz Nybegynder
26. juni 2004 - 11:05 #5
Avatar billede lund_dk Praktikant
26. juni 2004 - 11:07 #6
Har selv lige bestilt http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=89767
Helt klart, efter min mening, er det Acer som laver de bedste indenfor laptops, så det ville jeg gå efter.
Avatar billede eldred_jonas Nybegynder
26. juni 2004 - 11:10 #7
Acer skodder. I hvert fald deres Ferrari, den er proppet med godt hardware men den laver en masse underlige fejl hele tiden.
Avatar billede eldred_jonas Nybegynder
26. juni 2004 - 11:14 #8
Lund_dk: Han ville jo have så han kunne spille på den. Den der Travelmate får du ikke lov at spille ret mange spil på.
Avatar billede eldred_jonas Nybegynder
26. juni 2004 - 11:16 #9
Den Asus John Stigers har fundet er til gengæld max lækker.

Og hvad sker der for Dell. Ikke nok med at de er dyre. Tjek det her:
Julitilbud
Julitilbud: Køb en Inspiron 8600 og få 750,- i rabat (inkl. moms).
Dette tilbud gælder til og med 28. juli 2004.

Ja tak - 750,- rabat
Nej tak - jeg ønsker ikke dette tilbud (+750 kr)

Specialtilbud
Specialtilbud: Køb online og få fri levering (værdi 744,- inkl. moms).
Dette tilbud gælder til og med 30. juni 2004.

Ja tak - fri levering
Nej tak - jeg ønsker ikke fri levering
Avatar billede hobz Nybegynder
26. juni 2004 - 11:43 #10
Hvad er det der skal tjekkes?
Avatar billede eldred_jonas Nybegynder
26. juni 2004 - 12:59 #11
Jeg siger ikke Dell er dårlig men at de er dyre.
Det der skal tjekkes er bare at jeg synes det er latterligt man skal vælge om man vil have 750 kr i rabat og gratis levering eller ej.....
Det er jeg måske den eneste der kan se det dumme i?
Avatar billede hobz Nybegynder
26. juni 2004 - 14:59 #12
Ja det er lidt underligt. Men hvis du kigger på specifikationerne, får man umiddelbart en kraftigere maskine til billigere penge i forhold til Asus M6800N med 1GB RAM.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2004 - 18:34 #13
HOBZ> hvor præcist ligger de bedre specs i en Dell?
Desuden... har du mærket det utroligt lækre virkeligt plastikagtige kabibet Delle leverer deres maskiner i? Det alene er nok for mig til at vide hvad jeg vil have - og tro mig, det bliver ikke Dell! :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2004 - 18:35 #14
kabibet = kabinet
Avatar billede hobz Nybegynder
27. juni 2004 - 12:21 #15
Dell: 1700MHz Centrino. Den anden (Asus) hersker der vist lidt tvivl om det er en centrino eller "bare" pentium M med netkort, ihvertfald på laptop4u.dk
128MB RAM på gfx-kortet mod Asus' 64MB. Bedre opløsning på Dell, DVD-brænder og en anelse mere batteri.
Dette er sammenlignet med Asus M6800N SXGA til omkring 15,5k der dog har 1GB RAM, hvor Dells kan fås med 768MB til rimelig pris.
Dog er Asus lettere og tyndere, men desværre også dyrere.
Avatar billede hobz Nybegynder
27. juni 2004 - 12:24 #16
Glemte lige, at Asus er 1600MHz. Jeg tror dog ikke det er den store performance forskel. Desuden vil jeg give dig ret i Dells ydre; de virker klodsede og plastikagtige, men specifikationer synes jeg ser fine ud.
Har du nogle erfaringer med Asus?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2004 - 18:41 #17
hobz> det er en Centrino - ang. MB på kortet, så vil en test ikke vise nogen særlig forskel på kortene.

Pris?
Dell: http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?oc=N0711&qbc=N0711&qmc=XX&b=50853&cu=dkdhs&s=dkdhs&sbc=dkdhsrsinspn_8600c_1&v=d = Pris 16.894 kr (Priserne inkluderer moms og fragt for 1 system)

Asus: http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=21670

Læg mærke til at widescreen ikke er valgt for så er fordelen ved Centrino teknologien pist væk.
Avatar billede hobz Nybegynder
28. juni 2004 - 10:13 #18
Hvis du nu fjerne det service-halløj som dell tilbyder, og lægger 768MB RAM i koster den 14.863 kr.

Hvorfor skulle fordelene ved Centrino forsvinde ved widescreen?