Avatar billede contreux Nybegynder
21. juni 2004 - 22:14 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Højre/venstre justere i en tabel

Hvor er det nu man højre/venste-justerer i forb. med en tabel? Jeg kan sq ikke finde l.....
Avatar billede mugs Novice
21. juni 2004 - 22:22 #1
I tabeller er numeriske felter højrejusterede og alfanumeriske venstrejusterede. Jeg mener ikke du kan ændre dette på tabelniveau.
Avatar billede contreux Nybegynder
21. juni 2004 - 22:27 #2
Jeg mener nu jeg har gjort det inden for de sidste par dage. Jeg kan bare ikke huske hvordan, eller hvor det var jeg læste om det i mit hæfte. Prøver at lede efter det igen.
Avatar billede mugs Novice
21. juni 2004 - 22:30 #3
Det er muligt du har ret.
Avatar billede contreux Nybegynder
21. juni 2004 - 22:37 #4
Det kan da også godt være jeg ikke har. Måske var det i en anden forbindelse.
Vender tilbage når jeg har fundet det.
Avatar billede contreux Nybegynder
21. juni 2004 - 23:05 #5
Jeg har fundet det, men jeg kan overhovedet ikke få det til at fungere i praksis (i en tabel).Der står flg:

Feltegenskaber.
Hvis du ønsker at ændre andre egenskaber i forbindelse med din formular, kan dette gøres ved at anvende dialogboksen Egenskaber.
1. Klik fx på feltet xxx
  I dette eksempel vil vi ændre feltets justering, så selve datoen er
  venstrestillet.
2. Klik på knappen Egenskaber.
  Herved vises en dialogboks, som skifter indhold alt efter, hvilket element du
  har markeret på din formular.
3. Klik på fanen Formater.
4. Ret justeringen i feltet Tekstjustering ved at klikke i selve feltet, og vælg
  Venstre i rullelisten over mulige valg.
På denne måde kan du ændre de forskellige objekters egenskaber - både i forbindelse med tabeller, forespørgsler, formularer, rapporter m.v.
Avatar billede hekla Nybegynder
21. juni 2004 - 23:10 #6
Det gælder kun for formularer og rapporter. Det giver heller ikke mening i forbindelse med tabeller og forespørgsler, for tabeller i Access er kun beregnet til at opbevare data i, og forespørgsler er kun beregnet til udvælgelse af data - ikke til at læse eller skrive data i.
Avatar billede contreux Nybegynder
21. juni 2004 - 23:19 #7
Ååhhhhhh.... (tager mig til hovedet).

Ja, selvfølgelig. Jeg er først ved at lære det. Der er flere ting jeg endnu ikke har helt styr på. Det her var åbenbart én af dem.

Så havde "mugs" altså ret. I får lov at dele pointene. Håber I er tilfreds med det.
Avatar billede contreux Nybegynder
21. juni 2004 - 23:31 #8
Det der står i hæftet er jo også rigtigt nok. Der står jo ikke venstrejustering, men "ændre de forskellige objekters egenskaber".
Avatar billede contreux Nybegynder
21. juni 2004 - 23:32 #9
Det er mig der ikke kan læse indenad.
Skynder mig at lukke, før det bliver mere pinligt.
Avatar billede mugs Novice
22. juni 2004 - 05:27 #10
Hvis det skulle være pinligt, hver gang jeg har taget fejl af det sorte i lærebøgerne, så skulle jeg have gravet mig ned for længst, og da slet ikke husere på eksperten. Tak for point :o)