Avatar billede thenegro Nybegynder
18. juni 2004 - 23:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Search for.. overtager startside

Jeg er en ivrig internetbruger, som er glad for internettet. Men på det seneste er en eller anden "search for.." side begyndt at "overtage" min startside. Jeg har brugt både Ad-aware og Hijackthis og spybot og diverse andre midler mod spyware, men ligemeget hvad jeg gør har den det med at komme igen...

Nogen der ved hvor den kommer fra eller hvordan man stopper det skidt fra at være irriterende?

Venlig Hilsen David Sindahl
Avatar billede fromsej Praktikant
18. juni 2004 - 23:14 #1
Ja, læg din hijackthis log herind, så kigger vi på den.
Avatar billede thenegro Nybegynder
18. juni 2004 - 23:19 #2
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\TrayMon.exe
C:\Programmer\iolo\System Mechanic 4 Professional\PopupStopper.exe
C:\Programmer\Netropa\Onscreen Display\OSD.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_AICN03.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\HjtHis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\DAVIDS~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\DAVIDS~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\DAVIDS~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\DAVIDS~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\DAVIDS~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\DAVIDS~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {A7F8321F-6AD0-48A8-8E3A-3BFD814A0BF4} - C:\WINDOWS\System32\cimcb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MULTIMEDIA KEYBOARD] C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [System Mechanic Popup Stopper] "C:\Programmer\iolo\System Mechanic 4 Professional\PopupStopper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [EPSON Stylus COLOR 480SXU] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_AICN03.EXE /P25 "EPSON Stylus COLOR 480SXU" /O6 "USB001" /M "Stylus COLOR 480SXU"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - HKLM\..\RunOnce: [SpybotSnD] "C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe" /autocheck
O4 - HKLM\..\RunOnce: [System Mechanic Cache Cleanup] C:\Programmer\iolo\System Mechanic 4 Professional\SysMech4.exe /COMPLETECACHE
O4 - Startup: PowerReg Scheduler V3.exe
O4 - Global Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38147.4313541667
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
18. juni 2004 - 23:42 #3
Flyt filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Hent CWShredder her:
http://www.computercops.biz/zx/phoenix22/cws.zip
Pak zipfilen ud i en mappe.
Kør programmet, tjek for updates, afbryd din internetforbindelse fysisk(stikket ud), deaktiver ALLE sikkerhedsprogrammer, luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdig klik på Next, klik på Exit.

Prøv så en tur med Regedit.
Klik på Start->Kør skriv regedit og klik OK.
Du får et vindue lidt ligesom stifinder.
Klik dig frem til:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der ligger en nøgle/tekst der hedder "HOMEOldSP", gør der det slet den.
Klik så på "Denne computer" i Regeditvinduet, derefter på "Redigér->Søg" skriv "Homeoldsp" klik på "find næste" slet det den finder og tryk på <F3> slet, <F3> til du får at vide at søgningen er afsluttet.
Samme fremgangsmåde med søgeordet About:blank.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\DAVIDS~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\DAVIDS~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\DAVIDS~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\DAVIDS~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\DAVIDS~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\DAVIDS~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {A7F8321F-6AD0-48A8-8E3A-3BFD814A0BF4} - C:\WINDOWS\System32\cimcb.dll
---------------------------------------
Har du selv lavet restriktioner på Internet Explorer? Ellers fixes.
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
---------------------------------------
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
---------------------------------------
Slettes i fejlsikret.
C:\DOCUME~1\DAVIDS~1\LOKALE~1\Temp <- Tøm mappen.
---------------------------------------
Husk at genaktivere dine sikkerhedsprogrammer inden du går på nettet.

Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware

Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
Avatar billede thenegro Nybegynder
19. juni 2004 - 00:21 #4
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\TrayMon.exe
C:\Programmer\Netropa\Onscreen Display\OSD.exe
C:\Programmer\iolo\System Mechanic 4 Professional\PopupStopper.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_AICN03.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\HiJackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MULTIMEDIA KEYBOARD] C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [System Mechanic Popup Stopper] "C:\Programmer\iolo\System Mechanic 4 Professional\PopupStopper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [EPSON Stylus COLOR 480SXU] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_AICN03.EXE /P25 "EPSON Stylus COLOR 480SXU" /O6 "USB001" /M "Stylus COLOR 480SXU"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - Startup: PowerReg Scheduler V3.exe
O4 - Global Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38147.4313541667
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2004 - 00:24 #5
Så er din log ren, vi har skrevet et par artikler om sikkerhed på nettet.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede thenegro Nybegynder
19. juni 2004 - 00:35 #6
Mange tak.. Accepter hermed dit svar.. :) det er sku da også irriterende med den slags... Lige en sidste ting.. Man ved vel ikke hvad konkret det er der forårsager dette? bare så man kunne undgå det til en anden gang?
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2004 - 11:10 #7
Det der er skyld i det, er reklamepenge, det får skruppelløse firmaer til at lægge skadelig kode ind på folks maskiner, så de kan bombardere os med reklamer, dirigere os hen til de sider de ønsker vi skal se, nogle af disse svin sørger oven i købet for at få folks antivirus og firewalls til "næsten" at virke, så deres skidt ikke bliver fjernet, at så brugeren har en utrolig sårbar maskine, er de helt ligeglade med.
Hvis du installerer de programmer jeg har foreslået, sørger for at holde dem opdaterede, lader være med at acceptere ting du ikke ved hvad er, og læser og følger rådene i artikel 254, er du godt beskyttet.
Tak for point. :o)