Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
18. juni 2004 - 12:10 Der er 9 kommentarer

postfix og squirrelmail

squirrelmail laver fejl når jeg logger ind ! det virker til at den prøver at oprette forskellige mapper /trash / sent osv.. men den har ikke adgang !!? hvordan løser jeg den !! jeg behøver ikke undermapperne :o)
Avatar billede razor Nybegynder
18. juni 2004 - 12:12 #1
Squirrelmail bruger kun postfix til at sende mail. Hvilken pop3/imap server bruger du?
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
18. juni 2004 - 12:15 #2
uha jeg troede der var en del af postfix !! hmm her er fejlmeddelsen:

ERROR:
ERROR : Could not complete request.
Query: CREATE "INBOX/Sent"
Reason Given: CREATE failed: Can't create mailbox node /XnirvanaX/: Permission denied
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
18. juni 2004 - 12:23 #3
imap2  stream  tcp    nowait        root    /usr/sbin/tcpd  /usr/sbin/imapd
imap3  stream  tcp    nowait        root    /usr/sbin/tcpd  /usr/sbin/imapd

det må være denne her imapd !! eller..? :o)
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
18. juni 2004 - 12:56 #4
Hallo derude!! er der ingen der har et godt bud på denne ;o)  ??
Avatar billede razor Nybegynder
20. juni 2004 - 09:53 #5
Kan du bruge IMAP fra andre hosts?
Avatar billede langbein Nybegynder
20. juni 2004 - 15:06 #6
Can't create mailbox node /XnirvanaX/: Permission denied ..

Mon det kunne ha noe med rettighetnene for det aktuelle filområdet å gjøre ?

Hva med å kjøre en chmod 777 <directorynavn>

Du kan jo changemode tilbake til for eksempel 755 etter at det eventuelt fungerer.

Ellers så behøver vel Squirrelmail både postfix + en imap variant for å utføre tjenesten.

Å sjekke med en pålogging fra fra en ekstern imap klient skulle sånn sett ikke være så dumt ?!
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
21. juni 2004 - 10:15 #7
jo men directoriet er jo en type mailbox ! og ikke noget fysiskt directory.. ellers en go ide jo :o)
Avatar billede razor Nybegynder
24. juni 2004 - 10:53 #8
Jeg tvivler på du kan køre IMAP på en mbox. Man kan jo oprette underkataloger med IMAP, hvordan havde du tænkt dig man skulle lave det med en mbox-fil?
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
24. juni 2004 - 10:59 #9
jeg aner det ikke !! jeg kender meget lidt til imap.. jeg havde håbet lidt på at squirrelmail kunne finde ud af det.. hvad er det jeg misforstår !?? er det ikke meningen at den skulle kunne det !?