Avatar billede suppah Nybegynder
16. juni 2004 - 21:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde den anden pc (Hurtig svar plz)

Hejsa...

Jeg har et lille problem mig og min kæreste har lige startet et trådløst netværk men vores computere kan ikke finde hianaden?

De kan begge komme på internettet derfor lidt underligt..

Hvad skal jeg gøre??

MvH

Morten
Avatar billede suppah Nybegynder
16. juni 2004 - 21:22 #1
Vi kører igemmen en router!
Avatar billede suppah Nybegynder
16. juni 2004 - 21:30 #2
Hendes computer kan godt finde min men jeg kan ikke finde hendes.. ?
Avatar billede ullum Praktikant
16. juni 2004 - 21:34 #3
deaktiver firewalls
Avatar billede popsy Novice
16. juni 2004 - 21:38 #4
Gider du ikke godt skifte brugernavn, så lang tid du er pro, kræver det jo bare nogle enkelte tryk med musen!?
Avatar billede suppah Nybegynder
17. juni 2004 - 00:15 #5
Hvad er der ivejen med mit bruger nick??

Thanks ullum!!
Avatar billede kbnielsen Nybegynder
17. juni 2004 - 00:33 #6
Ok... Når du poster sådan et spørgsmål, bør du inkludere nogle flere oplysninger, f.eks. hvilken os du bruger...

Jeg antager at det er windows 2000 eller xp

Prøv at gøre følgende på både din og din kærestes computer, og post outputtet her:

Åbn en kommandoprompt og skriv ipconfig /all

Ellers er startproceduren at gøre følgende:

- Check at ipindstillingerne er rigtige, dvs, at i er har samme subnet mask, og at jeres ipadresse ligger inden for den range som masket angiver. Tager i indstillingene fra dhcp via routeren ??

- ping hinandens computere... Gøres ved at åbne en kommandoprompt og skrive ping <den-anden-computers-ipadresse>

Virker dette ikke, er det er basalt problem. Virker det, skal vi højere op i hierakiet for at finde fejlen...
Avatar billede popsy Novice
17. juni 2004 - 10:22 #7
suppah> Der er intet i vejen med din bruger, nu! Tak skal du ha', det andet gjorde ondt i øjnene :)
Avatar billede suppah Nybegynder
20. november 2006 - 09:24 #8
svar