Avatar billede harthimmer Nybegynder
16. juni 2004 - 21:08 Der er 3 kommentarer

Opsætning af gigafast router til spil på nettet?

hej
jeg har en gigafast cable/dsl broadband router (ee400-r)
men lige meget hvad jeg gør, kan jeg ikke spille på nettet
jag har åbnet porte, selv når jeg har slået DMZ til virker det ikke.
hvis jer stikker netkablet direkte ind i adsl modemet så
virker det fint.??
Avatar billede kbnielsen Nybegynder
17. juni 2004 - 00:38 #1
For at få det til at virke, skal du have din router opsat til at køre NAT for dig... Det er også en fordel at sætte din router til at lege dhcp server. Og du skal tage din ipadresse fra din routers dhcp server. Du skal derimod ikke benytte, ifølge min mening, din DMZ zone... Kort sagt, så skal routeren sættes til at route for dig. Kan du i øvrigt komme ud på internettet, når du sidder bag din router. Og for at beskytte dig selv, så sørg for at så mange porte som muligt er lukkede...
Avatar billede harthimmer Nybegynder
17. juni 2004 - 10:09 #2
jeg har prøvet alt, jeg læste under lan/wan gruppen en der havde
samme problem han kunne alt undtagen spille på nettet.
måske skulle jeg købe mig en ny router
Avatar billede harthimmer Nybegynder
17. juni 2004 - 10:10 #3
og ja, jeg kan godt komme på internettet