Avatar billede proximus86 Nybegynder
16. juni 2004 - 15:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder mit netkort min router

Jeg har købt et netkort og en router af samme mærke og forbindelse osv. Men den gider ikke logge på nettet medmindre jeg sætter et alm langt netværkskabel i en af lan portene på routeren, fra min comp.. bag på routeren kan man vælge imellem 4 LAN porte.. og en WLAN.. se opsætningen her: http://zechiel.seraph.dk/systemet.jpg  håber der er nogen der kan hjælpe med at få det net på benene uden det lange netværkskabel..
Avatar billede strikemusic Nybegynder
16. juni 2004 - 15:41 #1
Medmindre at det er en trådløs router skal du have kabel imellem router og kort
Avatar billede strikemusic Nybegynder
16. juni 2004 - 15:43 #2
Øh den tegning havde jeg lige overset
Avatar billede proximus86 Nybegynder
16. juni 2004 - 15:45 #3
begge dele er wireless ja..
Avatar billede strikemusic Nybegynder
16. juni 2004 - 15:46 #4
Har du sat routeren op til DHCP?
Avatar billede deadmez Nybegynder
16. juni 2004 - 15:46 #5
1. kablet skal ikke sættes i wlan porten... så vidt jeg husker.... kan godt være jeg husker forkert...

2. du skal jo også lige sætte dit accesspoint op... med de rette ip'er, kryptering, channel osv.

3. din pc skal sættes op til at søge efter den channel som accesspointet bruger, og skal self. også have den rette adgangskode til accesspointet... hvis dette bliver sat op.... ( ville være foretrukket da det mindsker risikoen for at andre end dig kan komme på din forbindelse..)
Avatar billede proximus86 Nybegynder
16. juni 2004 - 15:53 #6
er access point ik i routeren ?
Avatar billede proximus86 Nybegynder
16. juni 2004 - 18:16 #8
jeg har lige været henne og bytte den router.. og så bestiller jeg en access point istedet for.. det var nok ikke i routeren..
Avatar billede kenp Novice
16. juni 2004 - 19:38 #9
tjaa jeg ville bare høre om du havde indstalleret det software som fuldte med din router/netkort?

(hvis du ikek har en router i forvejen, så bliver det ikke nemt at få dit net til at køre trådløst)
Avatar billede dgj Nybegynder
16. juni 2004 - 21:21 #10
Prøv at gennem læs din manual og gør den efter punkt og prikke
Avatar billede proximus86 Nybegynder
25. juni 2004 - 20:54 #11
altså nettet virker fint nu, med access point og netkort.. men den siger nogengange at en lan forbindelse ikke er sat til eller forbundet eller lign... eller hva der nu står.. og det er irriterende at den bare går af nettet. hva kan der mon være galt.. kan det være mit trådløs keyboard, og mus.. som svækker signalet..
Avatar billede proximus86 Nybegynder
25. juni 2004 - 20:54 #12
trådløs forbindelse er ikke tilgængelig.. står der..
Avatar billede proximus86 Nybegynder
27. juni 2004 - 19:43 #13
kan den trådløse forbindelse forsage flimmer på tv'et ?? jeg mener det ikke.. men fik lige skyld for det..
Avatar billede proximus86 Nybegynder
04. august 2004 - 09:42 #14
jeg ku slet ikke bruge noget af det jeg havd købt.