Avatar billede fh1dk Nybegynder
16. juni 2004 - 14:32 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

underlig fil

Jeg har på en eller anden måde fået en fil der hedder uuqwv.dll på arbejds pcen - denne fil laver sin egen startside hvergang explorer åbnes.

Jeg har fjernet den med Adaware, været i regedit og via filhåndtering men lige meget hvad, så kommer skidtet igen hver gang.

Nogle der har et genialt forslag til at få den væk.
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. juni 2004 - 14:41 #1
Du skal hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :        http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den
Avatar billede fh1dk Nybegynder
16. juni 2004 - 14:44 #2
Jeg har et problem firmaet er ikke så glade for downloads.
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. juni 2004 - 14:45 #3
Hijack fylder ikke mere end det kan ligge på en diskette, så du kan nøjes med det til at starte med.
:O)
Avatar billede fh1dk Nybegynder
16. juni 2004 - 14:50 #4
Det virkede tak.
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. juni 2004 - 14:51 #5
Hvad virkede?
Avatar billede fh1dk Nybegynder
16. juni 2004 - 14:56 #6
hijack virkede tildels, tror den kom igen, men tjekker igen i morgen, går hjem for nu
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. juni 2004 - 15:04 #7
Du skal køre Hijackthis, tryk på scan, tryk på save log og kopier logfilen herind, så vi kan se hvad din log indeholder. Hijack fjerner ikke noget af sig selv. Vi fortæller dig hvad du skal fixe.
Avatar billede fh1dk Nybegynder
17. juni 2004 - 08:33 #8
Sådan ser det ud.

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\Windows\System32\smss.exe
C:\Windows\system32\winlogon.exe
C:\Windows\system32\services.exe
C:\Windows\system32\lsass.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Windows\system32\spoolsv.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\cpqalert.exe
C:\Windows\Cpqdiag\Cpqdfwag.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~2\CPQWEB~1\WebDmi.exe
C:\Programmer\Compaq\LCRMS\LCRMS.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Windows\System32\NMSSvc.exe
C:\Windows\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\Dmi\Win32\bin\Win32sl.exe
C:\Windows\system32\msby.exe
C:\Windows\System32\Promon.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq EAB Software\cpqek.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~2\CHKADMIN.EXE
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Windows\atlap.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Windows\System32\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~2\cpqdmi.exe
C:\Programmer\Citrix\ICA Client\Wfcrun32.exe
C:\PROGRA~1\Citrix\ICACLI~1\WFICA32.EXE
C:\TEMP\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\Windows\system32\uuqwv.dll/sp.html#96676
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://uuqwv.dll/index.html#96676
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://uuqwv.dll/index.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\Windows\system32\uuqwv.dll/sp.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = res://uuqwv.dll/index.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\Windows\system32\uuqwv.dll/sp.html#96676
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {488315CF-D798-ECCC-F26F-38295EBCF55D} - C:\Windows\ieda32.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Promon.exe] Promon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [cpqek] C:\Programmer\Compaq\Compaq EAB Software\cpqek.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ChkAdmin] C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~2\CHKADMIN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [atlap.exe] C:\Windows\atlap.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [CPQDFWAG] C:\Windows\Cpqdiag\CpqDfwAg.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O16 - DPF: Yahoo! MahJong Solitaire - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/mjst3_x.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37595.1708333333
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. juni 2004 - 09:17 #9
Godt. Der er snavs i den log.
Jeg tyder den lige og vender tilbage hurtigst muligt...
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. juni 2004 - 09:24 #10
Det er en ny type hijacker, du har fået inden for.
Vi leder stadig efter kuren, men mener at det kan lykkes på denne måde....
Hav derfor tålmodighed med mig ;O)

Først opretter du en mappe kun til hijackthis og lægger programmet derover. Så har vi nemlig styr på backup filerne.
Kommer du til at slette noget forkert, kan vi altid komme tilbage og lave en restore. Derfor skal Hijack have sin egen mappe.

Første vigtige punkt er at slå systemgendannelsen fra. Højreklik på Denne Computer på skrivebordet, vælg Egenskaber og fanebladet Systemgendannelse og sæt flueben i Deaktiver systemgendannelse. Klik ok og genstart.
Ellers genskabes alt hvad vi fjerner.

Der er lidt specielt, det vi har gang i nu. Du skal åbne hijackthis i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op. Det kan være du skal trykke flere gange.

Derefter skal du åbne hijackthis.
Du skal vinge disse filer af, jeg har beskrevet nedenunder.
Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned.
Klik på Fix checkede.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: (no name) - {488315CF-D798-ECCC-F26F-38295EBCF55D} - C:\Windows\ieda32.dll

Vi skal kunne se dine skjulte filer for at finde snavs, der skal slettes manuelt. Det er en del af processen.

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Disse programmer skal også slettes i fejlsikret tilstand.
Søg efter disse filer:
C:\Windows\system32\msby.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe

Derefter genstarter du og fixer følgende med hijackthis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\Windows\system32\uuqwv.dll/sp.html#96676
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://uuqwv.dll/index.html#96676
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://uuqwv.dll/index.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\Windows\system32\uuqwv.dll/sp.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = res://uuqwv.dll/index.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\Windows\system32\uuqwv.dll/sp.html#96676
O4 - HKLM\..\Run: [atlap.exe] C:\Windows\atlap.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000

Derefter genstarter du og sender en ny log ind til check
Avatar billede fh1dk Nybegynder
17. juni 2004 - 10:12 #11
Det er noget af en opgave jeg har fået sat dig på, du burde have mange flere point...

Den nye log ser sådan ud.

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\Windows\System32\smss.exe
C:\Windows\system32\winlogon.exe
C:\Windows\system32\services.exe
C:\Windows\system32\lsass.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Windows\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\cpqalert.exe
C:\Windows\Cpqdiag\Cpqdfwag.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~2\CPQWEB~1\WebDmi.exe
C:\Programmer\Compaq\LCRMS\LCRMS.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Windows\System32\NMSSvc.exe
C:\Windows\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\Dmi\Win32\bin\Win32sl.exe
C:\Windows\system32\nthn.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~2\cpqdmi.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\System32\Promon.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq EAB Software\cpqek.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~2\CHKADMIN.EXE
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Windows\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\Windows\system32\uuqwv.dll/sp.html#96676
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {E8D32FF6-E55B-43E7-180C-D9B8824CCF0E} - C:\Windows\system32\sdkmf32.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Promon.exe] Promon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [cpqek] C:\Programmer\Compaq\Compaq EAB Software\cpqek.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ChkAdmin] C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~2\CHKADMIN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [CPQDFWAG] C:\Windows\Cpqdiag\CpqDfwAg.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O16 - DPF: Yahoo! MahJong Solitaire - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/mjst3_x.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37595.1708333333
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. juni 2004 - 10:17 #12
Det skal du ikke tænke på :O)

Du skal derimod på den igen *SS*

Start op i fejlsikret of slet:
C:\Windows\system32\nthn.exe

Derefter fixer du også i fejlsikret:
O2 - BHO: (no name) - {E8D32FF6-E55B-43E7-180C-D9B8824CCF0E} - C:\Windows\system32\sdkmf32.dll
og
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\Windows\system32\uuqwv.dll/sp.html#96676

Så genstarter du og giver mig en ny log.
Jeg tror vi er ved at være der :O)
Avatar billede fh1dk Nybegynder
17. juni 2004 - 10:41 #13
Så er der en ny log. skal gendannelse tilbagestilles.

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\Windows\System32\smss.exe
C:\Windows\system32\winlogon.exe
C:\Windows\system32\services.exe
C:\Windows\system32\lsass.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Windows\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\cpqalert.exe
C:\Windows\Cpqdiag\Cpqdfwag.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~2\CPQWEB~1\WebDmi.exe
C:\Programmer\Compaq\LCRMS\LCRMS.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Windows\System32\NMSSvc.exe
C:\Windows\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\Dmi\Win32\bin\Win32sl.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~2\cpqdmi.exe
C:\Windows\System32\Promon.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq EAB Software\cpqek.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~2\CHKADMIN.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Windows\atlap.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Windows\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Windows\addnb32.exe
C:\Hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\Windows\kfdwl.dll/sp.html#96676
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://kfdwl.dll/index.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\Windows\kfdwl.dll/sp.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = res://kfdwl.dll/index.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\Windows\kfdwl.dll/sp.html#96676
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {36EE1E98-3458-2D78-7157-91167BDA5F27} - C:\Windows\system32\ipmk.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Promon.exe] Promon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [cpqek] C:\Programmer\Compaq\Compaq EAB Software\cpqek.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ChkAdmin] C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~2\CHKADMIN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [atlap.exe] C:\Windows\atlap.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [CPQDFWAG] C:\Windows\Cpqdiag\CpqDfwAg.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\RunOnce: [addnb32.exe] C:\Windows\addnb32.exe
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O16 - DPF: Yahoo! MahJong Solitaire - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/mjst3_x.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37595.1708333333
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. juni 2004 - 10:49 #14
Ja når vi er færdige og det varer nok lidt.
Det er en drillepind du har der :O(

Du har stadig den hijacker i din log. Der bliver bare ved med at komme en ny dll.
Prøv næste gang du fixer og genstarter at tage net stikket ud inden du går i gang og først sætter det i igen når du har genstartet efter du har fixet.

Du skal fixe denne i fejlsikret tilstand:
O2 - BHO: (no name) - {36EE1E98-3458-2D78-7157-91167BDA5F27} - C:\Windows\system32\ipmk.dll

Så skal du finde og slette:
C:\Windows\system32\ipmk.dll
C:\Windows\atlap.exe
C:\Windows\addnb32.exe

Derefter genstarter du og fixer:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\Windows\kfdwl.dll/sp.html#96676
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://kfdwl.dll/index.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\Windows\kfdwl.dll/sp.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = res://kfdwl.dll/index.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\Windows\kfdwl.dll/sp.html#96676
O4 - HKLM\..\Run: [atlap.exe] C:\Windows\atlap.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [addnb32.exe] C:\Windows\addnb32.exe

Så vil jeg forhåbentligt se en ren log fil fra dig bagefter :O)
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. juni 2004 - 11:05 #15
Jeg har lige været ovre hos mine kolleger på www.spywarefri.dk og se hvordan de klarer den.

Du skal hente 2 programmer:

Hent og opdater Ad-Aware: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Hent og opdater CWShredder: http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/CWShredder.exe

Efter du har fixet kører du en scanning med Ad-Aware og CWShredder og fjerner, hvad de finder.

Angående CWShredder:
Pak zipfilen ud i en mappe.
Kør programmet, tjek for updates, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

Dette skulle gerne være kuren :O)

Kom med en log når du har prøvet det
Avatar billede fh1dk Nybegynder
17. juni 2004 - 11:24 #16
Håber den er ren nu....

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\Windows\System32\smss.exe
C:\Windows\system32\winlogon.exe
C:\Windows\system32\services.exe
C:\Windows\system32\lsass.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Windows\system32\spoolsv.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\System32\Promon.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq EAB Software\cpqek.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~2\CHKADMIN.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Windows\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\cpqalert.exe
C:\Windows\Cpqdiag\Cpqdfwag.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~2\CPQWEB~1\WebDmi.exe
C:\Programmer\Compaq\LCRMS\LCRMS.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Windows\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\Dmi\Win32\bin\Win32sl.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~2\cpqdmi.exe
C:\Hijackthis\HijackThis.exe

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Promon.exe] Promon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [cpqek] C:\Programmer\Compaq\Compaq EAB Software\cpqek.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ChkAdmin] C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~2\CHKADMIN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [CPQDFWAG] C:\Windows\Cpqdiag\CpqDfwAg.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O16 - DPF: Yahoo! MahJong Solitaire - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/mjst3_x.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37595.1708333333
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. juni 2004 - 11:27 #17
Det glæder mig usigeligt at kunne meddele:
Så er din log ren og du kan godt slå systemgendannelsen til igen og skjule dine systemfiler.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Her er lidt læsning om sikker surfing på nettet.
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. juni 2004 - 11:27 #18
Det skulle hvae været et svar *LOL*
Avatar billede fh1dk Nybegynder
17. juni 2004 - 12:09 #19
Mange tak for hjælpen, det var pænt af dig.
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. juni 2004 - 12:11 #20
Det var så lidt.
Det er altid en fornøjelse at hjælpe + jeg lærer jo også lidt hver gang :O)
Mange tak for point