Avatar billede tre Nybegynder
19. februar 2001 - 09:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Cirkeldans ved rotation...

Hej alle.

Jeg har lavet en 100% rigtig cirkel i Illustrator (holdte shifttasten nede) og sat den ind i en Falsh animation (LiveMotion).
Når jeg så vil animere denne cirkel med en rotations-effekt, roterer cirkelen ikke bare, den flytter sig også lidt hvilket i mine øjne ser ud som om at \"cirkelen\" er oval.
Jeg har også prøvet at tegne cirkelen i LiveMotion, men det bliver det ikke bedre af.
Er der nogen der har oplevet det samme og måske en løsning på problemet??
Avatar billede diktator Nybegynder
19. februar 2001 - 10:01 #1
Sørg for at din cirkel ligger i dit nulpunktet, ved at bruge info vinduet, og sætte dine x-y kordinater ud fra cirklens midtpunkt. Ved tweening skal du også sørge for at cirklen ikke bevæger sig uden for disse kordinater...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. februar 2001 - 10:36 #2
Hvordan har du forsøgt at rotere den???
Avatar billede tre Nybegynder
19. februar 2001 - 10:38 #3
Jeg satte en keyframe ved nul grader.
5 sekunder efter satte jeg en ny keyframe med 720 graders rotation.
Er det forkert??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. februar 2001 - 10:43 #4
Jeg aner ikke om det findes i LiveMotion, men i Flash kan du sætte antallet af rotationer på en Tween.

720 = 2 gange rundt = Tilbage til start.

/Nikolaj
Avatar billede tre Nybegynder
19. februar 2001 - 10:45 #5
Det er jo også lige præcis det jeg har gjort.

Problemet er jo bare at den ikke roterer om cirkelens midtpunkt, men tager øverste højre hjørne af objektet og forskyder den til en \"fake\" rotation.

Men man kan desværre se at cirkelen ikke roterer om dens egen midte.
Avatar billede diktator Nybegynder
19. februar 2001 - 11:01 #6
I Info vinduet findes 9 små felter, hvor du kan vælge hvad der skal defineres som et objekts midtpunkt.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. februar 2001 - 11:09 #7
Kan du ikke uploade den et eller andet sted så jeg kan se hvad du mener med \"fake\" rotering.

det lyder sgu mærkeligt. Som standard vil nulpunktet i en enkel cirkel være \"lige i øjet\".

http://www.tdaugaard.dk/fotx/showuser.asp?user=nikolajdu
Avatar billede tre Nybegynder
19. februar 2001 - 11:32 #8
Ja - prøv at se dette link:

http://www.angelfire.com/art/asdf8000/test.html

Det hopper og danser jo som var det fredag aften på Crazy Daisy
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. februar 2001 - 11:50 #9
Hmmm... Meget interessant danseeffekt.

Det skal jeg simpelthen ikke kune sige hvorfor. Den roterer tilsyneladende modsat sig selv. Altså den røde højre om og centeret venstre om...
Har ikke LiveMotion installeret så jeg kan ikke en gang bede dig sende mig filmen så jeg kunne se opbygningen...
/Nikolaj
Avatar billede soleo Nybegynder
20. februar 2001 - 10:56 #10
Du skal trykke Ctrl X - Ctrl V, så virker det!
Avatar billede tre Nybegynder
20. februar 2001 - 11:04 #11
Soleo >> Hvis du mener at jeg skal \"cutte\" og derefter Paste min cirkel, så har jeg lige prøvet det af - og det virker altså heller ikke.

Jeg kan umiddelbart ikke se hvordan det skulle kunne løse det, men frem med guldkornene :-)
Avatar billede tre Nybegynder
30. august 2001 - 16:39 #12

Det er dybt dybt underligt!!

Jeg har for længst opgivet...

Men hvis nogen har den rigtige løsning - så gi\'r jeg et e-kort