Avatar billede birne Nybegynder
13. juni 2004 - 14:09 Der er 6 kommentarer

Hjælp til hijackthis log

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
C:\WINDOWS\anvshell.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Documents and Settings\Klaus H\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.eamon.de/
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [anvshell] anvshell.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37573.5063194444
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

En der gider gå denne log i gennem?
Avatar billede strych9 Praktikant
13. juni 2004 - 15:06 #1
ser ren ud..
Hvad er problemet?
Avatar billede birne Nybegynder
13. juni 2004 - 18:25 #2
fps'en er totalt høj, det samme med ping.
Avatar billede birne Nybegynder
13. juni 2004 - 18:26 #3
men nå, hvis den er ren så har du vel besvaret spørgsmålet! så læg et svar så får du point..
Avatar billede strych9 Praktikant
13. juni 2004 - 18:33 #4
Efter dobbeltcheck nu.. Den ser altså ren ud, MEN:

O4 - HKLM\..\Run: [anvshell] anvshell.exe

Ovenstående slår jeg op til at være ASUS motherboard drivere, til feks onboard gfx.
Det følgende:
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
Tyder på at du bruger nvidia..

Så hvorfor 2? Du skulle disable de ting du ikke bruger i enhedshåndtering, og så er problemet måske løst. Samtidig, hvis du ikke bruger dit onboard gfx så fjern
C:\WINDOWS\anvshell.exe
O4 - HKLM\..\Run: [anvshell] anvshell.exe
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. juni 2004 - 00:55 #5
anvshell = System Tray tool for ASUS video cards. If disabled you lose all the ASUS specific video card options in Control Panel -> Display Properties -> Advanced as well as the System Tray shortcuts toolbar

Så du har vist set lidt forkert der Strych9. Det ville da vist ikke være det mest smarte at deaktiver det.

Der er et par småting som kan fjernes fra start, men bortset fra det, så er den log helt ren.

Disse er unødvendige at have liggende I din opstart, da de alle kan nås via startprogrammer. De ligger bare og ”sluger” computerens kræfter.
Du kan Fjerne vingen til venstre for følgende programmer, hvis du ønsker det:
Start
Kør
Skriv: msconfig
Ok
Fanebladet start
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

Lidt råd med på vejen herfra skal du da også have.
For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra vores lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Især vil jeg anbefale Spybot/og eller Ad-aware, SpywareBlaster, IE Privacy Keeper/el. EmtyTempFolder, IE-Spyad og SpywareGuard som minimum. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer
Avatar billede strych9 Praktikant
14. juni 2004 - 00:57 #6
Pointen var at han tydeligvis benytter et nVidia GeForce gfx kort mens hans ASUS onboard video står ubrugt.