Avatar billede gjersbol Nybegynder
13. juni 2004 - 12:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Net går ned ved overførsel af store filer ?

Jeg har et netværk bestående af 4 maskiner (XPpro) Bag en Jensen ADSL router (tdc adsl 2mbit), hvoraf den ene står som fælles lager. Alle kører 100% ok på nær 1.
maskinen bruger onbord Broadcom NetXtreme Gigabit netkort med nyeste driver (v7.43)
Problemet består i at jeg godt kan være på internettet en hel dag uden den skaber sig, og f.eks hente et program på nettet på 20Mb med ca. 220kbs, uden problemer... Men prøver jeg at flytte filer over det lokale netværk, går den i stå og fryser. Forsøger jeg at at "tvangslukke" overførselsvinduet går den helt død og reset er eneste løsning...
Kører uden software-firewall.
Hvad går der galt ?
Avatar billede gjersbol Nybegynder
13. juni 2004 - 12:39 #1
skal lige sige at de andre maskiner Ikke har problemer på netværket...
Avatar billede dmcn Praktikant
13. juni 2004 - 12:41 #2
Mit bedste gæt vil være et defekt netkort. Jeg oplevede samme problem med en router, der stallede så snart jeg belastede den. Efter udskiftning af routeren, kørte alt perfekt.
Avatar billede gjersbol Nybegynder
13. juni 2004 - 12:45 #3
Det sjove er bare, når jeg starter op i fejlsikret tilstand MED netværks understyttelse, kører det som det skal.
Avatar billede gjersbol Nybegynder
13. juni 2004 - 15:27 #4
problemet er vist nok løst. Jeg omdøbte driverfilen til netværkskortet, genstartede og så kørte det. WinXP har åbenbart snuppet en defekt fil, de gange jeg har prøvet at geninstallere driveren
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juni 2004 - 00:02 #5
Ok nu bliver vi lidt tekniske. At den kun går ned ved overførsel af store filer kunne tyde på at du har stateful inspection firewall på. Dette er en godt ting, men hvis den er sat op med default værdier, vil time-out tiden på statetabellen ofte være 600 sekunder (10 minutter) dette betyder at en download der tager mere end 10 minutter, vil standse, når de 10 minutter er gået, fordi trafikken nu blokkeres af firewallens state tabel.

Løsningen er at sætte time-out tiden på state tabellen op
Avatar billede gjersbol Nybegynder
14. juni 2004 - 20:07 #6
er løst... Defekt driver... Ellers tak...
Avatar billede gjersbol Nybegynder
14. juni 2004 - 20:07 #7
sp. Lukkes.