Avatar billede chadk Nybegynder
13. juni 2004 - 02:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CSS: 2 Baggrunds billeder

Hejsa
Kan man have 2 Baggrunds billeder i en Div? Har prøvet med at lægge en i en .Class1 og en i #Header, men den viser ik den i class
Avatar billede thedeathart Nybegynder
13. juni 2004 - 02:29 #1
du kan have 2 over på hinanden hvis du bruger: z-index;

eller skal de være ved siden af hinanden ?
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2004 - 02:31 #2
Nej, man kan kun have een udgave af hver property som matcher på et element ...

Men den var nu ellers godt prøvet, der måtte jeg zq lige kippe med hatten !-)

Men det, som css-fortolkeren skal gøre (og gør !-) er, at den bygger et bibliotek over alle elementer, og indskriver properties efterhånden, som den finder nogle i stylesheetet, hvilket betyder, at en efterfølgende property vil overskrive en tidligere angivet !o]
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2004 - 02:35 #3
Og der er forøvrigt en css-kategori, der vil jo sandsynligvis være mere specialiseret hjælp at hente: http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/DHTML/CSS/
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. juni 2004 - 05:43 #4
Det nemmeste er nok at lave en div med den ene baggrund, og så fylde den div us med en anden div med den anden baggrund. Hvis den 'inderste' div blot ikke har nogen baggrundsfarve vil transparen i den billede vise baggrundsbilledet fra den div der ligger 'yderst'.

mvh JakobA
Avatar billede chadk Nybegynder
13. juni 2004 - 11:34 #5
Poster den i css forum:)