Avatar billede mt79 Nybegynder
11. juni 2004 - 20:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Brugervenligt webdesign tool

Jeg har brug for et wizard/template styret værktøj til at lave en privat hjemmeside. Det skal være MEGET brugervenligt, og skal ikke være fancy og kunne en masse ting. Dog skal det kunne lave thumbnails af billeder.

/Mikkel
Avatar billede thedeathart Nybegynder
11. juni 2004 - 20:57 #1
2 ting.

Enten et program til din computer som MS Frontpage, Dreamviewer, Namo Webeditor (brugervenlig)

Eller også et CMD til online webside (svært at lave)

Hvad skal du bruge ?
Avatar billede mt79 Nybegynder
11. juni 2004 - 21:01 #2
Jeg har prøvet både Dreamweaver, Frontpage samt et par andre småprogrammer, men jeg mangler et som "gør det hele for mig". jeg ved godt at det ikke findes helt, men så meget wizard som muligt vil være at foretrække.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
11. juni 2004 - 21:03 #3
Tror ikke du kan finde et program "som gør det hele"

alle programmer er værktøjer, til at hjælpe med at lave tingene, ikke at lave dem for dig.

Du bør nok lære lidt om html på www.html.dk

Mht. thumbnails af billeder, så findes der ikke et WYSIGYG (What you see is what you get) som kan lave dem, det skal du bruge et billedprogram som photoshop til, eller andre små (gratis) programmer som du kan finde rundt omkring på nettet.
Avatar billede mt79 Nybegynder
11. juni 2004 - 21:14 #4
Det er ikke helt rigtigt. Et program som "Express Thumbnail Creator" kan sagtens lave perfekte thumbnail sider for dig, men det var sjovere hvis funktionen var indbygget i et designtool. Jeg er netop IKKE interesseret i at lære noget om html, det er jo derfor jeg søger et program som er wizardopbygget. Men hvis du ikke har nogle konstruktive tips, så lad venligst andre komme til.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
11. juni 2004 - 21:24 #5
altså.. hvis du ikke vil lære hvad hjemmesider er (html) så bør du slet ikke lave dem.
Sider laver af 100% slamkode, som ikke opfylder noget som helst standarter, er ikke andet end til gene.

Men du kan jo altid benytte MS WORD's web creator ting.. det laver bare total spasser sider, som bør fjernes totalt fra nettet.

Mit endelig råd vil være: Lær noget html & css, og følg w3c standarterne.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
11. juni 2004 - 21:28 #6
+ en kommentar..

design != wysiwyg programmer
Avatar billede mt79 Nybegynder
11. juni 2004 - 21:30 #7
Lad nu være med at fortælle mig hvad jeg bør og ikke bør. Det jeg efterspørger, FINDES! Længere er den ikke, og hvis du ikke kan hjælpe med nogle apps. så træk dig fra thread'en!
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
12. juni 2004 - 00:49 #8
Har du kigget om der var noget du kunne bruge hér?
http://download.com.com/3150-2068-0.html?tag=dir
Avatar billede mt79 Nybegynder
07. marts 2006 - 09:58 #9
Det var der ikke - lukket.