Avatar billede roly Nybegynder
11. juni 2004 - 20:18 Der er 8 kommentarer

Opstart af en computer HAR ALDRIG NOGENSINDE SET NOGET SÅ UNDERLI

En af mine venners computer gik ned uden grund lige pluselig mens han sad og spillede, han kunne ikke starte den op igen, skærmen virkede, højtalerne virkede og den grønne lampe lyste i af bundkortet.
Det mest underlige er at jeg her idag den 11/6 for 1 time siden modtog jeg en sms fra ham over at hans computer ikke virkede, jeg grinte lidt over det.. seriøst der gik ikke mere end 5 min så gjorde min PRÆCIS det samme og jeg kunne hellere ikke tænde mine computer og den grønne lampe lyste nede i bundkortet og min skærm virkede.
Jeg har lige købt min strømforsyning for 26 timer siden og han har købt sin for 2 måneder siden, begge 2 400W.
plz HJÆLP !!! HAR ALDRIG NOGENSINDE SET NOGET SÅ UNDERLIGT !

\\Roly RavenFlight
Avatar billede mindless Nybegynder
11. juni 2004 - 21:00 #1
Har du ikke en gammel strømforsyning du kan prøve med?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juni 2004 - 21:14 #2
hvis den grønne lampe på bundkortet lyser er det næppe strømforsyningen der fejler noget.
Kig i stedet på CPU, tjek om den sidder helt nede i soklen og at den ikke er beskdiget, en lille revne er nok.
Tjek med det samme om ramblokkene er ok, prøv at sætte en i ad gangen.
Avatar billede mindless Nybegynder
11. juni 2004 - 21:17 #3
Jeg har skiftet to strømforsyninger inden for den sidste måned som var defekte, men den grønne lysdiode lyste......
Avatar billede ernst_himself Nybegynder
12. juni 2004 - 11:54 #4
kør en ram test det kunne godt lyde som om dine ram failer...
Avatar billede roly Nybegynder
12. juni 2004 - 16:01 #5
og hvordan kører man så en "ram test" på den når min com er slukket ? :|
Avatar billede ernst_himself Nybegynder
12. juni 2004 - 16:42 #6
flytter ram'ne over i en anden maskine :-) eller låner nogle andre af en homie
Avatar billede kristoff Nybegynder
14. juni 2004 - 19:26 #7
min ene pc kan gøre det samme nummer i perioder, det eneste der virker mod det for mig er at slukke for den i et stykke tid og så håbe på at det virker senere
ps. har prøvet at skifte strømforsygning dog uden held
Avatar billede pelle-koster Nybegynder
17. juni 2004 - 20:07 #8
hiv batteriet ud på bundkortet og tænd computeren, så nulstiller du bios.