Avatar billede hjbe Nybegynder
11. juni 2004 - 08:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kopiering af database

Først, jeg er meget ny mht. Oracle.

Jeg har oprettet en database ved hjælp af Enterprice manageren (9i), på min lille lab. hjemme.

Det kører fint, nu skal jeg bare ha' flyttet hele databasen over på firmaets netværk. Db'en er på ca. 2gb. Hvordan gør jeg det nemmest. Med Backup ?.
Vil firmaets Server ku lave en recovery.
Avatar billede trer Nybegynder
19. august 2004 - 16:25 #1
Du bør benytte Oracles export funktion - det er en kommandolinje hvor du angiver de forskellige ting.

Set environment til at pege på databasen (skulle være forklaret i Oracles manualer - mener det hedder noget i stil med SET ORACLE_SID=minsid

EXP bruger/password full=y consistent=y file=mindb.exp log=mindb.log

Så kan du importere den ved kommandolinjeværktøjet IMP på arbejde (eller lade en DBA'er om det - det sidste er nok det bedste).

mvh
Troels
Avatar billede trer Nybegynder
27. august 2004 - 16:18 #2
?