Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. juni 2004 - 21:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af Dreamweaver ved database/ASP programmering

Jeg er lige begyndt at bruge Dreamweaver MX 2004 til at lave database visning/vedligeholdelse med ASP.

Når jeg arbejder i Dreamweaver og ønsker at se resultatet, og trykker på "preview in browser", kommer "resultatet" til frem, men lige så tit kommer flg. tekst istedet:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] "(ukendt)" kan ikke bruges, fordi filen allerede er i brug.
/kursus/detalje.asp, line 8

Er der nogen sted i Dremweaver der skal laves en eller anden opdatering af siden inden den vises. ...jeg har selvfølgelig gemt siden.
Avatar billede powernodes Nybegynder
10. juni 2004 - 21:21 #1
Du har ikke din access database åben vel?
Avatar billede powernodes Nybegynder
10. juni 2004 - 21:22 #2
Iøvrigt, brug hellere JET som provider - det er hurtigere en Access-driver.

Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\websites\db\database.mdb;"
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. juni 2004 - 21:32 #3
nej jeg har ikke databasen åben, og det er når jeg er inden i Dreamweaver og ønsker at kontrollere hvad jeg har lavet at det sker ...men ikke hver gang, derfor tænkte jeg at der måske var et eller andet til opdatering ...eller lignende.

Hvad angår det andet ...så langt er jeg slet ikke kommet endnu ...små skridt ...små skridt !
Avatar billede powernodes Nybegynder
10. juni 2004 - 21:39 #4
Hvis det ikke er hver gang det sker, så HAR du databasen åben de gange det sker.

Det betyder fejlen også.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. juni 2004 - 21:44 #5
ok ...men hvordan lukker jeg den så.

Jeg har ikke fysisk åbnet den med min Access program, og der er ikke andre filer der er åbnet i Dreamweaver.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. juni 2004 - 23:29 #6
Hmmmm, hvis du tester lokalt (som jeg læser det) kan du evt. have et problem med din MDAC driver version.
http://www.microsoft.com/downloads/results.aspx?productID=B7ADDC23-DEC1-4C5F-8479-EAD9245A8D61&freetext=&DisplayLang=da

Hvis du har mulighed for at lægge det op på en server, så prøv det og se om fejlen stadigt kommer.

Jeg kan ikke se nogen mulighed for at dette skulle skyldes DW
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
16. juni 2004 - 17:37 #7
bojohansen -> smid et svar! ....det virker !
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
17. juni 2004 - 09:29 #8
Var lidt for hurtig, nu får jeg også fejl når jeg tester gennem localhost:
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.
/drev_C/Internet/database-kursus/index.asp, line 8
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
04. juli 2004 - 12:08 #9
bojohansen --- smid lige et svar, så du kan få lidt point!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
04. juli 2004 - 21:14 #10
Hmmmm det er sjældent jeg får mails i de spørgsmål jeg deltager i :-(

Fik du det til at virke?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
04. juli 2004 - 21:23 #11
sådan ....tror computeren, herhjemme snart skal udskiftes; det er godt man har noget bedre på arbejde.