Avatar billede bellisimo Nybegynder
10. juni 2004 - 12:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skjuler DELL USB porte?

Jeg er en tilfreds bruger af en Dell Inspiron 8600.
Den har to USB porte - og det er måske lige i underkanten af, hvad der bør være på sådan en fætter.
Nu har jeg studset lidt over et lille dæksel på højre side af computeren (ved siden af CD-RW'en). Der er markeret symboler for USB, men de er altså ikke tilgængelige.

Spørgsmålet er: Skjuler DELL således to USB-porte, som ville være synlige, hvis jeg havde købt en anden model med samme case?

Se billeder - og plugin fri demo - på:
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspn_8600c?c=dk&l=da&s=bsd&~page=2&~tab=viewstab#tabtop
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. juni 2004 - 12:41 #1
Jeg tror der er mulighed for flere USB-porte, hvis man ønsker det.
Avatar billede garmien Nybegynder
10. juni 2004 - 13:05 #2
det er vist så man kan købe flere USB-porte hvis man får brug for det... ellers kan du jo bare købe en USB-hub... Targus PA055U Ultra Mini USB 4 Port Hub. 249 ,-

http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=570027&kat=
Avatar billede bellisimo Nybegynder
10. juni 2004 - 13:24 #3
Sandt nok, garmien. Men *hvis* nu de sidder inde bag dækslet er det jo nemt at udvide beholdningen af porte. Og billigt.
Avatar billede bellisimo Nybegynder
10. juni 2004 - 13:25 #4
steen hansen - "...mulighed for flere USB-porte" - er det en praksis som DELL øhh.. praktiserer?
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. juni 2004 - 13:46 #5
Jeg tror ikke du skal regne med at der er noget interessant inde bagved, og jeg er også skeptisk om, at det skulle købes som ekstra-udstyr. Dell har bare en praksis med at bruge de samme "kabinetter" til forskellige modeller - og på andre modeller er der nok flere porte. Mit kabinet har således også "hul" til et modem-stik - men ikke noget modem....
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. juni 2004 - 13:47 #6
Jeg ved ikke om det er normal praksis hos Dell, men det forekommer tit, at man får mulighed for udvidelser, hvor det måske kræver et lille indgreb. Ved ikke om det er tilfældet her, men umiddelbart fik jeg den tanke :o)
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. juni 2004 - 10:36 #7
Jeg mindes aldrig at have set at Dell har sat flere usb-porte på, som en ekstra option man kunne købe.
Jeg holder mig også til teorien om at kabinettet kan bruges til flere forskellige maskiner, og at dit bundkort ikke har mere end 2 porte. Desuden er det jo en bærbar, og det er begrænset hvor mange usb-porte de kan proppe i den, når der nu også skal være plads til alverdens andre komponenter.
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. juni 2004 - 11:34 #8
Det kan udmærket tænkes, at det er et rationaliseringsspørgsmål, og man derfor benytter det samme kabinet til flere forskellige modeller på samme måde, som VW benyttede den samme undervogn til både Skoda, Audi og VW.
Avatar billede bellisimo Nybegynder
11. juni 2004 - 11:39 #9
spotgun - Dell Latitude D800 minder om i kabinettet. Det er vist ikke helt ens, men der er faktisk 4 USB porte - de to der hvor jeg har et dæksel. Så der kan altså godt være plads til mere end to USB porte  ;-)
Avatar billede bellisimo Nybegynder
11. juni 2004 - 11:43 #10
... men okay. Der er ingen der endnu har kunnet fortælle mig, at jeg bare skulle rive dækslet af og udnytte nogle porte som Dell havde skjult. Så det er desværre nok ikke tilfældet.

Tak for jeres indlæg  :-)

(de der vil have point, smider lige et svar)
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. juni 2004 - 11:45 #11
Prøv at ringe til dem og spørg dem ad :o)

Takker
Avatar billede bellisimo Nybegynder
29. juni 2004 - 11:22 #12
Så lukkes der :-)
Avatar billede bellisimo Nybegynder
24. august 2004 - 14:49 #13
Okay... så lukkes der nu