Avatar billede zakhem Nybegynder
09. juni 2004 - 23:15 Der er 4 kommentarer

Sort skærm i spil

Hey ...

Det er nu 2 gang jeg har det her problem.

Når jeg går ind i et spil er skærmen bare sort. Det eneste jeg kan se er det halvt gennemsigtige "Nvidia" logo nede i højre hjørne og så kan jeg høre lyden fra spillet.
Det drejer sig denne gang om spillet "Total Club Manager 2004". Sidst jeg havde det problem var med "Rise of Nations" men der kunne jeg ikke få det til at virke heller.
Jeg har prøvet at justere en masse med skærm indstillinger og gfx kort osv (GeForce4 MX 440) men det gider sgu ik virke :/.
Og ja - Det er fuldt originale spil!

Håber du/i kan hjælpe mig. På forhånd MANGE MANGE tak. :)
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
09. juni 2004 - 23:17 #1
nyeste driver ?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2004 - 23:33 #2
Som skarvenneverdies siger, har du installeret DirectX9b?
Kræver spillet OpenGL? Andre specielle krav? Det er stort set altid med driverfejl, at du får de fejl du beskriver.
Avatar billede c-holst Novice
10. juni 2004 - 12:28 #3
bare et lille forslag, så er du sikker på du har en fornuftig installation af dit grafikkorts drivere

Genstart din maskine i fejlsikret tilstand(F8 under opstart)
afinstaller dine drivere under tilføj fjern programmer
find dit kort i enhedshåndteringen og slet det

læg din xp cd i drevet og skriv følgende kommando via kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
erstatter vigtige beskadigede systemfiler med de originale

genstart nu normalt og installer driveren

---------------------------------------------
andre ideer
geninstaller spillene.
defragmentering (kan tage længe hvis du ikke har gjort det før)
fuld scandisk
varmeudvikling???

har du adgang til et andet kort, kan du jo lave nogle manuelle tests, hvis intet andet virker
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2004 - 22:17 #4
Har du brug for mere hjælp, ellers må du genre lukke tråden, så andre også kan få glæde af den

mvh
carsten