Avatar billede clausgold Nybegynder
09. juni 2004 - 22:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk

Jeg har ADSL hos Cybercity, en ZyXEL 650R router, og har nu købt en Linksys WRT54G trådløs router. Hvordan får man lige det til at spille? Det skal lige nævnes at jeg har en server der kører DHCP og DNS.
Avatar billede kenp Novice
09. juni 2004 - 22:20 #1
monter det i denne rækkefølge!

zyxel ->linksys ->computere og server!

Giv din linksys en fast ip-adresse på WAN side og forward de porte ind som du skal have gjort samt deaktiver DHCP i routeren (nu du har en dhcp server m.m.)

på din zyxel der skal du gøre således at din linksys kommer i dmz (så behøver du ikke tænke på at skulle åbne flere porte i den router)
Avatar billede clausgold Nybegynder
09. juni 2004 - 22:26 #2
Montagen er allerede som du skriver.
DHCP er deaktiveret i begge routere.
Den faste IP i min Linksys, er det min offentlige IP du mener?

Kan du uddybe det sidste lidt mere?
Avatar billede kenp Novice
09. juni 2004 - 22:30 #3
Nej det er det ikke! det er en IP-adresse som passer sammen med det din zyxel normalt ville have delt ud! vist nok noget med 10.0.0.2 osv (husk gateway og dns)

DMZ -De MIllitarazed Zone, så åbner du ALLE porte i din zyxel og så sender det til din linksys router. alternativt kan du også nøjes med at forwarde de enkelte porte du bruger hvis du har web/mail server m.m., hiv sdu ikke har sådanne nogle offentlige servere så behøver du ikke forwarde noget.
Avatar billede clausgold Nybegynder
13. juni 2004 - 09:18 #4
Det virker! Smid et svar.
Claus
Avatar billede kenp Novice
13. juni 2004 - 10:41 #5
Det gør jeg da så :)
Avatar billede clausgold Nybegynder
13. juni 2004 - 11:39 #6
yep
Avatar billede kenp Novice
13. juni 2004 - 11:49 #7
for at uddele point skal du marker mit navn og trykke accepter