Avatar billede Simon Praktikant
09. juni 2004 - 17:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

white board tavle

Hejsa, jeg har fået en whiteboard tavle derhjemme, men den er fyldt med gamle streger, som ikke er nemme at fjerne. ydermere, når jeg tegner noget nyt på den, bliver der en del sidende hver gang. Er der en speciel overflade lakering på en sådan tavle, som kan være blevet slidt? Jeg har hørt at hviskelædder kan fjerne alt fra en whiteboard tavle, men jeg tør ikke hvis det ødelægger den.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
09. juni 2004 - 17:58 #1
Prøv først en klud med ren opvaskemiddel på.
Du kan få noget der hedder Whiteboard renser det koster selvfølgelig men ikke så meget.
Prøv først med koncentreret opvaskemidel. Duft er ingen hindring ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juni 2004 - 18:29 #2
Sprit kan fjerne de fleste streger, og specielt hvis der lægges lidt knofedt i.

Problemet er så bare, at det også fjerner det meste af den "kunst"belægning der er på billige whiteboards.

Jeg har engang haft en siliconeklud, beregnet til genopfriskning af overfladen - men jeg har ikke set det til salg de sidste mange år.

Whiteboard cleaner er der ganske rigtig noget der hedder - min erfaring er bare at det ikke er så forfærdelig effektiv på gamle indetørrede streger.

Så jeg har desværre ikke noget egentligt brugbart råd - bare mine egne observationer.
Avatar billede hcma Novice
10. juni 2004 - 00:12 #3
der er kun 2 muligheder: en tør svamp/klud eller en speciel rensevæske til white-boards.
Alt andet er bandlyst, da det ødelægger overfladen.
Og der må selvfølgelig kun benyttes Whiteboard-tusch.
Avatar billede oz3tl Nybegynder
19. juni 2004 - 03:09 #4
Jeg så et tip på et tidspunkt det gik på at du tager en whiteboard tusch og tegner over de streger der er som du vil have fjernet,derefter tører du din tavle "ren" også skulle de gamle følge med og være væk igen, skal lige siges at jeg ikke selv har prøvet det af så ved ikke om det virker.
m.v.h.
tlv