Avatar billede pfp Nybegynder
09. juni 2004 - 14:11 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvad betyder duplex?

Hej,

Jeg har kig på en ny farvelaser printer. I specifikationerne står der:

"includes built-in duplex unit"..

Hvad pokker er det?

Jeg ved den kan printe på begge sider af et stykke papir, har det noget med det at gøre?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
09. juni 2004 - 14:13 #1
vil skyde på uden at være helt sikker at det betyder der er netkort i der kan køre fill duplex...
Avatar billede morten_leth Nybegynder
09. juni 2004 - 14:14 #2
fill = full en lille slå fejl.. sorry... ;)
Avatar billede pfp Nybegynder
09. juni 2004 - 14:15 #3
Okay..jeg venter lige og ser om der er andre der har et bud.
Avatar billede ricky Nybegynder
09. juni 2004 - 14:18 #4
nej nej - duplex betyder ganske rigtigt print på begge sider..
Avatar billede pfp Nybegynder
09. juni 2004 - 14:20 #5
Tak ricky.

Hvad skal man kigge efter for at finde en printer der kan printe helt ud til kanten? Kan man overhovedet få en alm. printer der kan det?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2004 - 14:21 #6
som du selv siger har duplex og gøre med at printeren skriver på begge sider ,rigtig rar funktion forøvrigt
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2004 - 14:22 #7
de nye hp printere kan printe til kant det står i specifikationerne til maskinen
Avatar billede ricky Nybegynder
09. juni 2004 - 14:23 #8
hmm.. jeg tror nok at det er det der hedder over-size ved blæk & plottere - men jeg ved det faktisk ikke ved laser.. hvad er det for en printer du kigger på ?
Avatar billede pfp Nybegynder
09. juni 2004 - 14:24 #9
jetdirect -> Ved du hvilke hp der kan det?
Avatar billede pfp Nybegynder
09. juni 2004 - 14:25 #10
Avatar billede pfp Nybegynder
09. juni 2004 - 14:26 #11
Jeg har haft meget kig på den her fra Samsung:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=87566

Er i det hele taget på udkig efter en god farvelaser i 5.000,- klassen.
Avatar billede ricky Nybegynder
09. juni 2004 - 14:36 #12
Samsung er jo en af klassens nye og frække drenge - prøv at ringe til 38322887 (Samsung support) ellers 96324411 (SMG som er distributør)
Avatar billede overchord Nybegynder
09. juni 2004 - 14:42 #13
Duplex er at den kan printe paa begge sider af papiret.

http://printscan.about.com/cs/choosingaprinter/f/duplex.htm
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juni 2004 - 18:22 #14
....men Duplex bruges faktisk også i net/kommunikations sammenhænge. Her er det dog helt klart print på begge sider.

Kant til kant hedder "Kant til kant", både på blæk og laserpritnere. "Oversize" betyder blot at printeren kan tage lidt større papir end standardformatet.

Og det er i øvrigt forholdsvis få laserprintere der kan printe kant til kant, så det er helt klart noget der nævnes i materialet om printeren. Men den margen på 2-4 milimeter laserprinteren laver, plejer de fleste nu også at kunne leve med.
Avatar billede kurtkn Praktikant
02. marts 2022 - 11:07 #15
Jeg kan ikke lade være med at kommentere denne tråd fordi jeg tror at der er flere end mig der er blevet snydt af ordet Duplex og tror at når der i specifikationerne står "ja" ud for ordet Duplex, så betyder det, at maskinen kan udskrive på begge sider af papiret, uden at man skal vende det manuelt, men sådan er det i flg. forhandleren ComputerSalg. dk ikke. Her skelner man mellem Duplex og Automatisk Duplex, hvor det første skal vendes manuelt og det sidste sker automatisk. (hvor skal man vide det fra som alm. forbruger?)
Jeg mener at firmaet på den måde misinformerer deres kunder, for der er efter min mening ingen grund til at bruge ordet Duplex overhovedet, når dette ikke sker automatisk. Alle printere og kopimaskiner kan jo udskrive på begge sider, hvis man vender papiret. Her kunne man istedet bare nævne at det er muligt at skrive på begge sider af papiret, hvis man vender det manuelt.