Avatar billede martinellekilde Nybegynder
08. juni 2004 - 22:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Virker - Virker ikke - Virker - Virker ikke

For lidt tid siden var NVE og lave noget med nogle strømkabler der skulle lægges i jorden, og dermed skulle de afbryde strømen i vores hus på et tidspunkt. De havde så ikke informeret MIG om det, så jeg havde min PC, på det tidspunkt tændt, da de afbrød strømmen. Inden de tog strømmen virkede min PC fint, både på netværket og på internettet.
MEN... Da de tog strømmen og min PC startede op efter det, er netværkskortet begyndt og opføre sig MEGET mærkeligt... Der kommer en "popup" nede til højre i start menuen, hvor der skiftevis står "Netværksforbindelse tilsluttet" - "netværkskortet ikke tilsuttet" - "Netværksforbindelse tilsluttet" "Netværksforbindelse ikke tilsluttet" osv osv.....
Men det mystiske er at der er 3 computere som er på det samme netværk, men de kører fint på både netværket og internettet.

Jeg selv mener at jeg har prøvet det meste.
Jeg har prøvet:
Installere driverne til mit netværkskort om.
Skiftet kabler ud, med et jeg VIDSTE virkede
Sat MIT netværkskabel fra netværkskort direkte i routeren.
Vendt kablet om :P
Og være inde i BIOS (det i staren hvor man trykker DEL) og slå  netværkskortet fra og til.

Trods alt dette har det ikke været en løsning på mit problem.

Har du en måde jeg kan gøre det på??

PS. Jeg kan kun give 100 points, men når jeg får flere vil du(som svarer rigtig) modtage flere.
Avatar billede kbu Nybegynder
08. juni 2004 - 23:04 #1
så vidt jeg kan se, har du ikke prøvet at skifte netkortet.
Avatar billede portnoy Nybegynder
08. juni 2004 - 23:06 #2
Jeg går ud fra at det er et onboard netkort, så en mulighed kunne være at prøve at sætte en ekstra netkort i, og se om forbindelsen på det også er ustabilt.
Avatar billede tpf Nybegynder
08. juni 2004 - 23:07 #3
når man afbryder og genindkobler forsyningen til et område er der mulighed for noget der hedder transienter. Der er navnet for en spændings peeak som kan være meget større end de 230*1,41 som er maksimalværdien på det alm. danske net. Sådan en transient kan godt ødelægge  elektronik herunder tv og radio og pc. det er ikke utænkelig. måske skal du starte der.

mvh

TF
Avatar billede martinellekilde Nybegynder
08. juni 2004 - 23:42 #4
jir, det er onboard. Jeg prøver at skifte det ud.... men bare en nitte når det er NVE der er skyld i det, og de så ikke erstatter det... ikke fordi det vil ruinere mig... men princippet
Avatar billede sri Nybegynder
12. juni 2004 - 19:57 #5
Prøv at kontakte NVE, de plejer at være medgørlige (Hvis netkortet er stået af)